انفجار تروریستی در شمال بغداد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی و پزشکی عراق اعلام کردند در حمله انتحاری در شمال بغداد دست کم چهار نفر کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

یک افسر پلیس عراق گفت: یک عامل تروریستی مجهز به کمربند انفجاری در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی بعد از ظهر امروز (شنبه) قصد داشت با ورود به داخل مسجدی در منطقه المشاهده در ۴۰ کیلومتری شمال بغداد، خود را در میان مردم منفجر کند، اما یک مامور امنیتی مسئول حفاظت از مسجد از ورود او جلوگیری کرد.

افسر پلیس تاکید کرد در پی تلاش مامور امنیتی برای جلوگیری از ورود عامل تروریستی به داخل مسجد، او کمربند انفجاری خود را پیش از ورود به داخل مسجد «الامیر علی» منفجر کرد که بر اثر آن دست کم چهار نفر از جمله مامور امنیتی (نگهبان مسجد) کشته و ۱۲ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

افسر عراقی تصریح کرد عامل تروریستی قصد داشت با ورود به داخل مسجد «الامیر علی» در منطقه المشاهده، غیر نظامیان را که در مراسم گرامیداشت یکی از شهدای نیرو‌های بسیج مردمی شرکت کرده بودند، هدف قرار دهد.

منابع پزشکی عراق در شمال بغداد هم تاکید کردند دست کم ۱۲ تن از زخمی‌های حمله تروریستی در منطقه المشاهده برای مداوا به بیمارستان انتقال یافتند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته، اما گروه تروریستی داعش تاکنون مسئولیت بسیاری از حملات مشابه در بغداد و دیگر مناطق عراق را بر عهده گرفته است.

حمله تروریستی روز شنبه در شمال بغداد در حالی رخ داد که عملیات گسترده ارتش عراق با پشتیبانی نیرو‌های مردمی و حملات هوایی ارتش علیه آخرین مواضع تروریست‌های تکفیری داعش در مناطق غربی استان الانبار و در مجاورت مرز‌های عراق و سوریه از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده است.