دولت ترامپ در پی باز پس گرفتن وام‌های دانشجویی بخشیده شده

 تعدادی از مقامات آمریکایی اعلام کردند وزارت آموزش این کشور در نظر دارد وام دانشجویی آن دسته از دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی آمریکا  را که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، شامل بخشودگی کامل شده بود، مورد بخشودگی نسبی قرار دهد.

در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، وام ده‌ها هزار نفر از دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی به مبلغ کل 550 میلیون دلار بخشیده شد. این در حالیست که «بتسی دواس»، وزیر آموزش دولت ترامپ، قصد دارد طرحی را ارائه کند که بر اساس آن فقط بخشی از وام این دانشجویان بخشوده شود و دانشجویان موظف به پرداخت مابقی آن باشند. در واقع دولت آمریکا قصد دارد میانگین درآمد این دانشجویان و همچنین دانشگاه های محل تحصیل آنها را بررسی کند و سپس در خصوص مبلغ بخشش وام تصمیم گیری کند.

این مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه نکردند.

اگر این طرح اجرایی شود، دانشجویانی که تا چندی پیش گمان می کردند کل وام آنها بخشوده شده است، دوباره باید وام خود را پرداخت کنند. تاکنون مشخص نشده است که چه تعداد از دانشجویان وام گرفته اند و این طرح جدید دولت ترامپ شامل چه تعداد از دانشجویان می شود.

سخنگوی وزارت آموزش آمریکا هم تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه های حامی حقوق دانشجویان از این اقدام دولت ترامپ برای اعمال فشار به دانشجویان انتقاد کردند.