انتقاد میلیاردر آمریکایی از سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا

«سث کلارمن»، میلیاردر معروف آمریکایی و مدیرعامل شرکت «باپست» طی سخنرانی در کنفرانس سرمایه گذاری «رابین هود» که هفته گذشته در نیویورک برگزار شد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را «تهدیدی برای دموکراسی» خواند.

کلارمن که یکی از حامیان مالی حزب جمهوری خواه است و در طول انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، از ستاد انتخاباتی رقبای ترامپ، همچون جب بوش و مارکو روبیو حمایت کرده، در این کنفرانس گفت: رئیس جمهور (ترامپ) تهدیدی برای دموکراسی است. او روزنامه نگاران و رسانه‌ها را مورد حملات لفظی خود قرار داده و تهدید کرده مجوز شبکه ان بی سی را لغو می‌کند. او به قضات حمله کرده و با زیر سوال بردن انتخابات و فریب رقیب سیاسی، هرگونه هنجار دموکراتیک را نقض می‌کند.

او ادامه داد: او عامل اصلی تقسیم کشور است. آیا مهاجران، سیاه‌ها و مکزیکی‌ها افراد غریبه هستند. این اقدام (قانون مهاجرت ترامپ) شرم آور است.

کلارمن که همواره یکی از منتقدان ترامپ بوده است، در ماه اوت ۲۰۱۶، ترامپ را فاقد صلاحیت ریاست جمهوری معرفی کرد و متعهد شد در دور نهایی انتخابات از رقیب وی، هیلاری کلینتون حمایت کند. بر اساس گزارش نشریه بوستون گلوب، او ۵ هزار و ۴۰۰ دلار به ستاد انتخاباتی کلینتون پرداخت کرده است.