روسیه بار دیگر بر حمایت از ایران و برجام تاکید کرد

 روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در گزارشی نوشت به گفته مقام روس، توافقنامه هسته ‌ای ایراناجازه دسترسی به مراکز نظامی این کشور را نمی‌دهد.

در این گزارش به قلم مایکل ویلنر آمده است: یک مقام بلندپایه دولت روسیه روز پنجشنبه گفت توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی در سال دو هزار و پانزده، شامل دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به تأسیسات نظامی تهراننمی شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با خبرنگاران در سوچی گفت دولتش در ارتباط با موضوع دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت های نظامی -که مایه نگرانی دولت ترامپ است- از موضع ایران حمایت می کند.

ریابکوف با اشاره به بندی در توافق هسته ای که بر اساس آن، ایران متعهد می شود در ارتباط با هرگونه طراحی های مرتبط با تسلیحات هسته ای یا انفجاری فعالیتی انجام ندهد، گفت: «بر اساس بند تی، آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی تواند از این سایت ها بازرسی کند.»

سخنان ریابکوف سبب شده است موضع مسکو بار دیگر در زمانی در تضاد با موضع واشنگتن قرار گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امیدوار است بار دیگر بر سر توافق هسته ای کارهایی انجام دهد که دسترسی سریع بازرسان سازمان ملل متحد به این گونه سایت ها را در سراسر ایران تضمین کند.