تروریست‌ها در اطراف دمشق به جان یکدیگر افتادند/ نقشه میدانی

توقف عملیات زمینی نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق وارد دومین ماه شده اما اختلاف و درگیری میان گروه‌های تروریستی همچنان در مناطق مختلف ادامه دارد که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن از طرفین شده است.

یک منبع میدانی در غوطه شرقی دمشق در گفت وگو با مشرق به اختلاف ریشه دار گروه های تروریستی با یکدیگر اشاره کرد و افزود: در روزهای گذشته درگیری‌های شدیدی میان گروه تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن به وقوع پیوست.

وی شهرک « کفربطنا» را مرکز اصلی درگیری های گروه های تروریستی معرفی کرد و گفت: علت درگیری، دستگیری تعدادی از عناصر تروریستی جبهه النصره توسط تروریست‌های فیلق الرحمن بوده است.

این منبع میدانی تصریح کرد: پیشتر گروه تروریستی جبهه النصره اقدام به دستگیری تعدادی از عناصر تروریستی فیلق الرحمن از جمله «ابوفارس الساعور» (سرکرده ارشد میدانی) کرده بود و همین مسئله باعث شد تا گروه تروریستی فیلق الرحمن واکنش متقابل نشان دهد.

پیچیدگی های خاص (تراکم ساختمانی، به گروگان گرفته شدن غیرنظامیان توسط تروریست ها، وجود دهها تونل) در محله های «عین ترما» و «جوبر» (غده سرطلانی دمشق) باعث شده عملیات زمینی در این محور متوقف شود.

شهادت دهها تن از نیروهای ارتش سوریه در جریان انفجار تونل ها توسط عناصر تروریستی هم عامل دیگری بود که عملیات در غوطه شرقی بر روی انهدام پایگاه ها، تونل ها و اتاق های عملیات گروه های تروریستی متمرکز شود.

در یک ماه گذشته در جریان عملیات دقیق یگان موشکی نیروهای متحد، مواضع گروه های تروریستی در مناطق مختلف غوطه شرقی هدف قرار گرفته شد که منجر به نابودی چندین پایگاه، اتاق عملیات و تونل شد.

به گزارش مشرق، بخش‌های وسیعی از غوطه شرقی دمشق (دوما، الریحان، المحمدیه،  النشابیه، بیت سوا، اوتایا و...) در اشغال چندین گروه تروریستی است که به شدت با یکدیگر اختلاف دارند و همین مسئله باعث شده درخواست های دولت برای مذاکرات و نجات مردم به گروگان گرفته شده به نتیجه ای نرسد.