تیرانداز تگزاس 8 نفر از اعضای یک خانواده را کشت

عامل تیراندازی خونین ایالت تگزاس 3 نسل از یک خانواده را که در کلیسا بودند، به کام مرگ فرستاد. بر اثر این حادثه که در کلیسایی در «Sutherland Springs» (ساترلند اسپرینگز) در جنوب شرقی «سن آنتونیو» روی داد، دست کم 26 نفر کشته و 24 نفر زخمی شدند.

خانواده هالکم روز گذشته (یک‌شنبه) در کلیسای ساترلند اسپرینگز جمع شده بودند که «دوین کلی» 26 ساله با ورود به این کلیسا و با یک سلاح نیمه‌اتوماتیک نیایش‌کنندگان را به رگبار بست. برایان هالکم، پدر خانواده، بر اثر این تیراندازی کشته شد. جو و کلاریس هالکم، والدین برایان، در گفتگو با واشنگتن پست کشته شدن فرزندشان را در این حادثه تأیید کردند. کلارا هالکم، همسر برایان نیز در این تیراندازی جان خود را از دست داد. مارک دنیل هالکم، پسر 36 ساله کلارا و برایان نیز در این حمله مرگبار کشته شد. دختر یک‌ساله مارک نیز جزء قربانیان این حادثه دلخراش است.

جان هالکم، فرزند دیگر کلارا و برایان از این حمله جان سالم به در برد؛ اما کریستال هالکم، همسر حامله وی (به همراه فرزند متولد نشده‌اش) در این حمله کشته شد. امیلی، مگان و گرِگ، سه فرزند از 5 فرزند کریستال و جان نیز در این حادثه جان باختند. بدین ترتیب، 8 نفر از اعضای خانواده هالکم افزون بر فرزند متولدنشده کریستال، در تیراندازی روز گذشته کشته شدند.

با این احتساب، جو و کلاریس هالکم در این تیراندازی خونین فرزند، نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره خود را (پیش از تولدش) از دست دادند.

تیراندازی روز گذشته در کلیسای ساترلند اسپرینگز مرگبارترین حادثه تیراندازی تاریخ ایالت تگزاس بود. این کلیسا 50 عضو دارد و تیراندازی همزمان با برگزاری یک مراسم مذهبی در آن صورت گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که در زمان وقوع این حادثه در ژاپن به سر می‌برد، در یک پیام توییتری اعلام کرد اوضاع را از ژاپن تحت کنترل دارد. ترامپ همچنین امروز  (دوشنبه) در نشست خبری مشترک با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در توکیو، پایتخت این کشور، در پاسخ به پرسشی مبنی بر آنکه آیا این حادثه بر تغییر قوانین حمل سلاح گرم در آمریکا تأثیری خواهد داشت یا نه، مدعی شد این حادثه با قوانین حمل سلاح در این کشور ارتباطی ندارد و عامل تیرانداز از یک بیماری حاد روانی رنج می‌برده است!

همچنین پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه در گزاشی فوری به نقل از مقامات آمریکایی، نوشت دوین کلی سفیدپوست، از این حمله انگیزه مذهبی و یا نژادپرستانه نداشته است.