ترامپ؛ نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا!

 نتایج نظرسنجی «واشنگتن پست/ای بی سی نیوز» نشان داد 59 درصد مردم آمریکا از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور رضایت ندارند. در این نظرسنجی فقط 37 درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند که از عملکرد او رضایت دارند. این پایین ترین میزانی  است که یک رئیس جمهور در 9 ماه خدمتش بدست آورده است.

ترامپ نخستین رئیس جمهوری است که از زمان «هری ترومن»، سی و سومین رئیس جمهور آمریکا که در سال 1945 (72 سال پیش) در انتخابات پیروز شد، با این درصد پایین از رضایت مردمی مواجه شده است. پس از دونالد ترامپ، بیل کلینتون دومین رئیس جمهوری است که با سطح پایینی از رضایت مردمی در دوران خدمتش همراه بود.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد 65 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که دونالد ترامپ «صادق و راستگو» نیست. در ماه آوریل این رقم 58 درصد بود.

بر اساس این نظرسنجی، انتظارها از ریاست جمهوری دونالد ترامپ از ماه ژانویه تاکنون کاهش چشمگیری یافته است. پیش از برگزاری مراسم تحلیف  ترامپ، 61 درصد معتقد بودند که او کارش را در حوزه اقتصاد به خوبی انجام می دهد. این در حالیست که این رقم هم اکنون به 44 درصد کاهش یافته است. پیش از این 56 درصد شرکت کنندگان نیز فکر می کردند ترامپ در مقابله با تروریسم به خوبی عمل می کند و این رقم هم اکنون به 43 درصد کاهش یافته است.

هم اکنون که رئیس جمهور آمریکا تور 13 روزه آسیایی خود را آغاز کرده است و احتمال می رود در خصوص بحران کره شمالی مذاکره کند، فقط یک سوم آمریکایی ها (32 درصد) اعلام کرده اند که به وی اعتماد دارند و 51 درصد گفته اند که به وی اعتماد ندارند. 16 درصد هم اعلام کردند که تاحدودی به وی اعتماد دارند.