دیدار محرمانه مشاور ترامپ با یک مقام روس

 «کارتر پیج»، مشاور سیاست خارجی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در دوره مبارزات انتخاباتی سفری به مسکو داشت که از سوی تیم تحقیقاتی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

موشکافی دقیق این تیم تحقیقاتی درباره سفر پیج به مسکو نشان داد وی ایمیلی برای مشاوران ترامپ ارسال کرده و در آن از «مذاکرات خصوصی» با یک مقام بلند پایه روسیه خبر داده است. در ایمیل کارتر پیج آمده این مقام روس دیدگاه مثبتی درمورد انتخاب نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

پیج همچنین در ایمیل خود نوشته در سفر به مسکو با بینش و بصیرت باورنکردنی قانونگذاران و اعضای ارشد کابینه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، مواجه شده است.

ایمیل اخیر که اواخر وقت روز دوشنبه به دست تیم تحقیقاتی کنگره آمریکا رسید کاملا با اظهارات اولیه کارتر پیج در تناقض است که گفته بود وی فقط برای سخنرانی در دانشگاه روسیه به مسکو سفر کرده بود و پس از این سخنرانی یک گپ کوتاه و دوستانه با «ارکادی دورکویچ»، معاون نخست وزیر روسیه، داشت.

کارتر پیج در ایمیلی که متعلق به ژوئیه ۲۰۱۶ است، نوشته: «دورکویچ» حمایت قاطع خود را از ترامپ ابراز داشته و امیدوار است با همکاری‌های متقابل دو کشور، به راه حل‌های بهتری در مواجه با مشکلات متعدد جهان امروز دست یابیم.

ایمیل پیج روز گذشته بوسیله «آدام شیف»، نماینده دموکرات کالیفرنیا، در کنگره با صدای بلند قرائت شد و جلسه رسیدگی به این موضوع ۷ ساعت به طول انجامید. کارتر پیج زمانی که با ایمیل خود مواجه شد به کمیته تحقیقاتی کنگره گفت: مضمون ایمیل قرائت شده این موضوع را نشان نمی‌دهد که با هیچ مقام روسی دیدار کرده باشد و فقط انعکاس دهنده دریافت شخصی پیج از دیدگاه مقامات روسیه درباره آمریکا است.

کارتر پیج در ادامه به کمیته تحقیقات گفت: با «دورکویچ» ملاقات داشتم، ولی یک گفتگوی ساده میان ما رد و بدل شد، شخصا اینطور برداشت کردم که وی در صحبت‌های عمومی خود چه دیدگاه و نظری دارد.

سپس پیج هر نوع همکاری با روسیه برای هک کردن ایمیل‌ها و یا نفوذ بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد.

«آدام شیف» که از دفاعیات کارتر پیج قانع نشده بود، اظهار کرد: با وجود ارسال احضاریه برای پیج که تمام ایمیل هایش را در اختیار کمیته تحقیقاتی قرار دهد، وی عمدا از ارائه این ایمیل خاص طفره رفته و سعی در پنهان کردن ایمیل مذکور داشت.