آمریکا: تعهد ما به افغانستان غیرقابل تغییر است

نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: آیا معتقد نیستید که با توجه به حمله داعش به دفتر یک شبکه تلویزیونی خصوصی در افغانستان وضعیت این کشور بدتر نشده است و سیاست جدید آمریکا درباره جنوب آسیا موثر بوده است، گفت: باید بگویم که سیاست جدید ما درباره جنوب آسیا یک سیاست جدید است و ما خوش بین هستیم که پیشرفت‌هایی در این رابطه داشته باشیم. به شمار سال‌هایی که آمریکا و متحدانش در افغانستان حضور داشته اند، توجه کنید. به شمار افرادی که جان خود را در این سال‌ها از دست داده اند، توجه کنید. به خون‌هایی که ریخته شده است، توجه کنید. به هزینه‌ای که در این راه شده است، توجه کنید.

وی مدعی شد: ما خود را متعهد به یافتن راه حلی صلح آمیز (!) برای افغانستان می‌بینیم. دولت افغانستان باید نقش بیشتری در این رابطه ایفا کند. ما در این رابطه خوش بین هستیم. حمله امروز ضد یک شبکه تلویزیونی با نام شمشاد انجام شد. شماری از کارکنان این شبکه کشته شدند. این نخستین باری نیست که خبرنگاران هدف قرار می‌گیرند. ما هرگونه اقدام خشونت بار ضد رسانه‌ها را محکوم می‌کنیم. خبرنگاران در شرایط دشوار کار دشواری را برعهده دارند. ما در آمریکا بسیار خوشحالیم که خبرنگاران کشته نمی‌شوند (!). تعهد ما به افغانستان غیرقابل تغییر است.

نائورت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا به سعودی‌ها به عنوان متحدی در عراق برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه می‌نگرید، گفت: به نظرم ما منافع مشترکی داریم. ما منافع مشترکی در رابطه با موضوع مبارزه با تروریسم (!) داریم. ما نفوذ مخرب (!) ایران در منطقه و سراسر جهان را تشخیص می‌دهیم.