به گزارش مهر، با وجود آنکه چهار ماه از شکل گیری جنبش تسخیر وال استریت در شهر نیویورک و گسترش دامنه تظاهرات علیه نظام سرمایه داری به بیشتر ایالت های آمریکا می گذرد و فعالان این جنبش دست به ایجاد اردوگاه هاهی برای تحصن و نشان دادن نارضایتی خود از شکاف طبقاتی موجود زده اند اما پلیس بوستون تا نیمه شب پنجشنبه گذشته به معترضین فرصت داده بود تا اردوگاهها را ترک کنند.

افزایش میزان بیکاری در ایالات متحده، کاهش دستمزدها، سوء مدیریت، سیاستهای جنگ طلبانه دولت، تبعیض و بی عدالتی و مشکلات اقتصادی باعثشده تا آمریکایی ها به خیابانها آمده و شعارهایی را علیه عملکرد دولتمردان خود سر دهند.

پلیس بوستون از معترضین جنبش تسخیر که به مدت دو ماه است در پارکی در برابر شعبه " فدرال رزرو "(بانک مرکزی آمریکا) تجمع کرده اند، خواسته بود تا پارک را تخلیه کنند اما فعالان جنبش با بی اعتنایی به اولتیماتوم پلیس صحنه اعتراضات را ترک نکردند.

در جریان حمله روز گذشته پلیس به اردوگاه معترضین به نظام سرمایه داری در شهر بوستون ایالت ماساچوست و تلاش برای پاکسازی اردوگاهها ۴۶ نفر بازداشت شدند.

اعضای جنبش " تسخیر بوستون " در بیانیه ای در شبکه اجتماعی توئیتر رسما اعلام کردند: صدها افسر پلیس روز گذشته دو روز پس از هشدار شهردار برای تخلیله اردوگاهها به مکان تحصن معترضین حمله کرده و دهها نفر را که حاضر به تخلیه اردوگاهها نبودند، بازداشت کردند.

در همین حال " الاین دریسکول " سخنگوی رئیس پلیس شهر بوستون این خبر را تایید کرد و گفت: عملیات برای پاکسازی اردوگاهها ساعت ۵ صبح آغاز شد و به مدت یک ساعت به طول انجامید.

برپاکنندگان تظاهرات نیز از حامیان خود خواستند تا چادرهایی را در حیاط منازل خود در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و اقدام بانکهای بزرگ برای ضبط و به وثیقه گذاشتن منازل برپا کنند.

تلاش پلیس برای سرکوب تظاهرات ضد سرمایه داری در آمریکا و متفرق کردن معترضین درحالیست که فعالان این جنبش با بی اعتنایی به اقدامات خشونت آمیز پلیس شب گذشته با برپایی نشستی فوق العاده درباره اقدامات هدفمند آتی خود گفتگو کردند.

گفته می شود که چند صد نفر از فعالان جنبش تسخیر در این نشست شرکت کرده و از تصمیم خود برای زنده نگه داشتن جنبش تا زمان دستیابی به اهداف خود سخن گفتند.

یکی از معترضین گفت: به دلیل بی توجهی به دستورات پلیس و مسدود کردن تقاطع اصلی بازداشت شدم. امشب دور هم جمع شدیم تا درباره برنامه آتی جنبش صحبت کنیم و تا زمانیکه مکانی را برای تحصن پیدا نکنیم به برپایی نشست های عمومی ادامه می دهیم.

همچنین بسیاری از مردمی که شاهد جمع آوری چادرها و خشونت پلیس علیه معترضین بوده از تصمیم خود برای پیوستن به جنبش تسخیر وال استریت و ادامه تظاهرات تا زمان تحقق عدالت شدند.

رسانه های غربی گزارش دادند که معترضین نسبت به تحقق دموکراسی و دستیابی به خواسته هایشان بسیار خوشبین هستند و خشونت علیه آنها فعالان جنبش را از پای در نمی آورد.

همچنین دهها مادر آمریکایی از جنبش تسخیر وال استریت به همراه کودکان خود در روزبین المللی حقوق بشر در اعتراض به اقدامات خشونت آمیز پلیس آمریکا علیه معترضین از میدان " یونیون " تا پارک " سیتی هال " دست به تظاهرات زدند.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند کودکان زمانی که چشمانشان به تصاویر خشونت پلیس علیه معترضین در جریان تظاهرات روز گذشته می افتاد، از دیدن این تصاویر خودداری کرده و چشمان خود را می بستند.

شبکه خبری ای بی سی نیز از راهپیمایی فعالان جنبش تسخیر مقابل دانشگاه " دریک " ایالت " آیووا " خبر داد. تظاهرات کنندگان با پوشیدن لباس دلقک ها تلاش کردند تا انتقاد خود را از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی و سیستم انتخاباتی اعلام کنند.