به‌گزارش افکار و به‌ نقل از خبرگزاری فرانسه، در شهر بومبای هند بنا بر گزارش‌های مقامات پلیس و بیمارستانی، مادری که فرزندان دوقلو به‌دنیا آورده بود به اتهام پرتاب کردن یکی از فرزندان که دختر بوده است از پنجره بیمارستان به بیرون بازداشت شد.


اتهام این مادر هندی پرتاب کودک خود از پنجره حمام بیمارستان کیم در شهر بومبای است که منجر به مرگ این کودک بر اثر جراحتی که بر سر او وارد شده می‌باشد.


این مادر ابتدا ادعا کرده بود فرزند وی دزدیده شده است اما پس از دیدن تصاویر دوربین های مراقبت بیمارستان مشخص شد هنگامی که وارد حمام شده بوده کودک خود را به همراه داشته اما زمان خروج تنها بوده است.


سنجای اوک مدیر این بیمارستان در گفتگو با خبرگزاری هندی پی تی آی گفت: ما انگیزه اقدام مادر دوقلوها را نمی‌دانیم.


رسانه‌های خبری هند گزارش داده‌اند دوقلوها یکی پسر و دیگری دختر بودند. این کودک در هفت ماه و نیمی به‌دنیا آمده و به‌خاطر کم بودن وزنشان به بیمارستان آورده شده‌بودند.


سازمان‌های حقوق بشری بارها از سقط جنین مادران بخاطر جنسیت دختران در هند و به‌خصوص در مناطق روستایی اعلام نگرانی کرده اند.


در جامعه سنتی هند پسرهای بر دختران برتری دارند. یکی از عوامل تبعبض این است که خانواده‌ها هنگام ازدواج دختران می‌بایست هزینه جهازیه را بپردازند و دختر بار مالی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند اما پسران پشتوانه اقتصادی به‌حساب می‌آیند.


مادر دوقلوها به خبرگزاری هندی گفته است خانواده ما از اینکه صاحب دو فرزند شده بودیم خرسند بودو هیچ مشکلی با داشتن کودک دختر نداشتیم