بازجویی از سناتور آمریکایی به علت فساد اخلاقی

این خبر که یک سناتور ایالت کالیفرنیا به دلیل آزار و اذیت جنسی یکی از کارکنان زن سنا تحت بازجویی قرار گرفته این روزها جنجال برانگیز شده است. «تم کوین دولئون»، رئیس مجلس سنای ایالت کالیفرنیا مسئولیت رسیدگی به شکایت های مربوط به محیط کار را بر عهده دارد و هم اکنون پرونده «تونی مندوزا»، سناتور ایالت کالیفرنیا که به این رفتار نادرست متهم شده است را بررسی می کند.

به گفته تم کوین دولئون، مندوزا به این دلیل که بارها یکی از همکاران زن خود را به خانه اش دعوت کرده، متهم به آزار و اذیت جنسی شده است. با وجود اینکه این زن هیچگاه دعوت وی را نپذیرفته است.

سناتور مندوزا در این خصوص گفت: «هیچ گاه به صورت عمدی از اختیارات و قدرت خود سوء استفاده نکرده‌ام.»

اواخر روز گذشته (شنبه)، یک زن دیگر هم از مندوزا به دلیل داشتن رفتار نادرست با وی در سال 2008 یعنی زمانی که وی 19 ساله بوده و در دفتر مندوزا کار می کرده است، شکایت کرد. سخنگوی مندوزا اعلام کرد که اتهاماتی که این زن به مندوزا وارد کرده، کاملا نادرست است.

این زن که هم اکنون 28 سال دارد پس از انتشار گزارش‌هایی در خصوص تحقیقات سنا درباره رفتار نادرست مندوزا با یک زن، شکایت خود را مطرح کرد.

اتهامات وارد شده علیه مندوزا در حالی رخ داده است که حدود سه هفته قبل هم 150 زن با امضای نامه ای، اعلام کردند که آزار و اذیت جنسی زنان در مجلس سنا به یک امر بسیار معمول تبدیل شده است.

تحقیقات درباره آزار و اذیت جنسی مندوزا از زمانی آغاز شد که یکی از کارکنان سابق مندوزا در ماه سپتامبر اعلام کرد این شخص با یک زن رفتار نامناسبی داشته است. در همان ماه این کارمند به همراه دو نفر دیگر از دفتر مندوزا اخراج شدند. مندوزا پیش از این اعلام کرد اخراج این افراد هیچ ارتباطی به مسئله شکایت نداشته است.