ادعای آمریکایی ها درباره البغدادی مسخره است

جبار المعموری' از فرماندهان الحشدالشعبی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی السومریه نیوز عراق، ادعای آمریکایی ها را مبنی بر اینکه نمی دانند ابوبکر البغدادی کجاست ، مسخره خواند و احتمال داد که آمریکایی ها درصدد ایجاد یک معبر امن برای خروج البغدادی ازعراق به مقصد سوریه یا کشور دیگری هستند.

وی ، داعش را مولود و پرورش یافته در رحم سرویس های اطلاعاتی غرب بویژه آمریکا دانست که با هدف تقسیم منطقه از طریق یک گروه دروغین مدعی اسلام افراط گرا ایجاد شد.

المعموری ادعای آمریکا در عدم اطلاع از محل اختفای البغدادی را دروغی مسخره در روز روشن توصیف کرد و تحرکات مشکوک آمریکایی ها در طول جنگ سه سال و نیمه علیه داعش را یادآور شد.

نیروهای نظامی عراق در طول جنگ سه سال و نیمه علیه داعش بارها تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کردند که به وضوح نشان می دهد، آمریکایی ها در حال پرتاب محموله های سلاح ، مهمات و غذا برای داعش هستند.

تمامی این گزارش ها از سوی فرماندهان نظامی ثبت و برای پیگیری به دولت عراق تحویل شده است.

المعموری در توضیح بیشتر این موضوع به السومریه نیوز گفت، در اکثر عملیات آزادسازی شهرهای تحت اشغال داعش، شاهد تحرکات مشکوک هواپیماهای آمریکایی بودیم و بارها آنها را رصد کردیم و اکنون نیز بعید نمی دانیم که آنها یک معبر امن برای خروج البغدادی به سوریه و یا کشوری دیگر باز کرده باشند.

این فرمانده جنگ علیه گروه تروریستی تکفیری داعش، تاکید کرد که آمریکایی ها از اصطلاح جنگ علیه تروریسم صرفا برای مصالح خود در خاورمیانه و از جمله عراق استفاده می کنند.

المعموری این اظهارات را در واکنش به ادعای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا بیان کرد که مدعی شده است، هیچ اطلاعاتی درباره محل حضور سرکرده داعش ندارد.

جنگنده های آمریکا و متحدانش در طول جنگ علیه داعش در عراق، بارها نیروهای عراقی اعم از ارتش، پلیس و الحشدالشعبی را بمباران و بعدا عذرخواهی کردند و مدعی شدند که سهوی بوده است.