به گزارش مهر، پایگاه میدل ایست آنلاین در مطلبی با اشاره به اوضاع داخلی قطر آورده است: واگذاری پرونده هایی که قبلا در اختیار "شیخ حمد بن جاسم" نخست وزیر قطر بود به "شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" ولیعهد این کشور سئوالات زیادی را درباره تغییرات احتمالی در سیاست خارجی و اقتصادی قطر برانگیخته است.

این پایگاه ذکر کرد: شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر ضمن اعتماد قوی به شیخ تمیم و افزایش تدریجی اختیاراتش، پرونده های حساسی را به عنوان امیر آینده قطر به وی واگذارکرده است.

پایگاه فوق بیان کرد: اعطای اختیارات گسترده به ولیعهد قطر در امور سیاسی و اقتصادی، شایعاتی گسترده درباره وضع جسمانی امیر قطر و معالجه وی در آلمان مطرح کرده بود.

این پایگاه می افزاید: امیر قطر اختیارات زیادی به فرزندانش از جمله تمیم فرزند بزرگ خود داده است تا از این راه پایگاه مردمی وی را بالا ببرد.

پایگاه مذکور نوشت: افزایش نفوذ ولیعهد قطر ناظران امور را به این باور رسانده است که رقابت آینده میان شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی نخست وزیر کنونی و تمیم است.

این پایگاه افزود: برخی منابع معتقدند که شیخ تمیم حامی مخالفان حکومت سوریه است در حالی که نخست وزیر خواستار موضعی کم رنگ تر برای راضی کردن حزب الله و ایران است.

پایگاه مذکور نوشت: درباره حماس نیز شیخ تمیم سعی کرد که اردنی ها را راضی کند که حماس را در خاک خود جای دهند که البته در این راه موفقیتی به دست نیاورد و ورود تمیم به پرونده فلسطین ناخرسندی نخست وزیر قطر را به دنبال داشته است.

درباره پرونده لبنان نیز شیخ تمیم با تعیین " شیخ جبر بن یوسف " برادرزاده نخست وزیر قطر به عنوان سفیر این کشور در لبنان مخالفت کرد.

این پایگاه می افزاید: ناظران بر این باورند که گسترش اختیارات ولیعهد سبب نخواهد شد که همه اختیارات حمد بن جاسم نخست وزیر از بین برود و فقط اختیارات وی را کاهش می دهد.

به اعتقاد این ناظران، امیر قطر سهم خاندان جبر را حفظ می کند و این موضوعی است که شیخ حمد بن جاسم بن جبر به خوبی آن را درک می کند.