واکنش روسیه به موضوع ترس ترامپ از پوتین!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه درباره مسائل مختلفی همچون ادعای رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اظهارنظر کرد.

او گفت: نظر «جان برنان»، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درباره اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اقدام به «ارعاب» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کرده، به هیچ وجه با واقعیت ارتباط ندارد.

پسکوف در حالی چنین اظهارنظری کرده که پیش از این برنان در مصاحبه با شبکه سی ان ان اظهار داشت ترامپ یا از سوی پوتین تهدید می‌شود و یا اینکه از پوتین می‌ترسد.

سازمان سیا روز گذشته طی گزارشی اعلام کرد نتیجه گیری سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روس‌ها در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ تغییر نکرده است. طبق این گزارش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، هدف تلاش‌های روسیه برای تاثیرگذاری در انتخابات آمریکا مخدوش کردن چهره هیلاری کلینتون، ­تضعیف ظرفیت‌های وی ­و در نهایت جلوگیری از پیروزی او در انتخابات بوده است. البته این گزارش اسناد و شواهد ملموس یا اطلاعات دقیقی در رابطه با شنود‌هایی که آژانس‌های مخفی آمریکا برای جمع آوری این اطلاعات، تهیه گزارش یادشده و نتیجه گیری‌های آن انجام داده اند، ارائه نکرده است.

دونالد ترامپ روز شنبه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، اظهارات وی را در رد اتهام دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منعکس کرد و با اقدام خود به طور تلویحی اعلام کرد که حرف‌های پوتین در این زمینه صادقانه است.

سخنگوی کرملین پیش از این، علت برگزار نشدن مذاکره مفصل میان روسای جمهور آمریکا و روسیه را انعطاف‌ناپذیری طرف آمریکایی عنوان کرده بود.

پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، گمانه‌‌زنی‌ها درباره دخالت روسیه در انتخابات و کمک‌های مسکو برای پیروزی ترامپ شدت گرفت. این در حالی است که اف بی آی تحقیقات در این زمینه را ادامه می‌دهد.