ذلیل بودن عربستان/همکاری آمریکا و اسرائیل در آموزش وزیر سعودی

آمریکا، ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان در امور شورای همکاری خلیج فارس را برای گذراندن یک دوره آموزشی هشت ماهه به سرزمین های اشغالی اعزام و پس از بازگشت، وی را به عنوان بادیگارد و مسئول تامین امنیت شماری از مسئولان بلند پایه این کشور منصوب کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه الدیار لبنان در شماره امروز خود با ارائه شرح حالی از ثامر السبهان نوشت: ثامر بن سبهان العلی الحمود السبهان الشمری که در سال هزار و نهصد و شصت و هفت میلادی در ریاض متولد شد، اکنون به عنوان وزیر مشاور در امور کشورهای خلیج (فارس) در وزارت خارجه عربستان مشغول فعالیت است. وی قبل از این سمت، سفیر عربستان سعودی در عراق و قبل از آن هم وابسته نظامی سعودی در لبنان و همچنین دارای مناصب متعدد نظامی از جمله معاون فرمانده پلیس نظامی ویژه امنیت و حفاظت در وزارت دفاع عربستان بود.

به نوشته این پایگاه، ‌ثامر السبهان دارای لیسانس علوم نظامی از دانشکده جنگ ملک عبد العزیز در ریاض، فوق لیسانس رشته علوم پلیس و امنیت از دانشگاه علوم امنیتی نایف در ریاض و یک فوق لیسانس دیگر در رشته فرماندهی ارتش از دانشگاه امان در اردن است و در دوره‌های آموزشی متعددی در عربستان، آمریکا و اردن نیز شرکت کرده است.

السبهان یک دوره آموزشی سه ساله را در دانشکده نظامی استنفورد آمریکا گذرانده و پس از آن واشنگتن وی را به اسرائیل (سرزمین های اشغالی) اعزام کرد و در آنجا هشت ماه به همراه ارتش اسرائیل در دانشکده نظامی اسرائیل ویژه تامین امنیت (ضد شورش) و حفاظت از مسئولان عالی رتبه آموزش دید و در این زمینه نمره عالی کسب کرد.

الدیار در ادامه شرح حال السبهان نوشت: وی پیش از آغاز دوره آموزش هشت ماهه‌ خود در اسرائیل، به مدت دو ماه زبان عبری را فرا گرفت.

ثامر السبهان پس از پایان تعلیم و دوره آموزشی در اسرائیل و برقراری روابطی بسیار گرم با افسران اسرائیلی، به آمریکا بازگشت.

السبهان پس از بازگشت از اسرائیل به عنوان بادیگارد و افسر مسئول تامین امنیت و حفاظت از شماری از وزرای دفاع از جمله دیک چینی، وزیر دفاع وقت آمریکا؛ تام کینگ، وزیر دفاع وقت انگلیس؛ کالین پاول، رئیس وقت ستاد مشترک ارتش آمریکا؛ جوزف هور، فرمانده کل مرکز فرماندهی آمریکا و هورنر، فرمانده وقت نیروهای آمریکایی فعالیت کرد.