تلاش آل سعود برای همکاری با رژیم صهیونیستی

ریاض پس از ناکامی در پرونده های منطقه به طرف تل آویو حرکت می کند تا با آن برای ضربه زدن به مقاومت متحد شود، اما این اقدام هم نخواهد توانست به ناکامی های سریالی سعودی‌ها در منطقه پایان دهد.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره تلاش عربستان برای نزدیک شدن به اسرائیل گفت: شاید سیاست های عربستان در منطقه، عامل این چرخش شدید در ذهنیت حاکمان ریاض است که روابط علنی با اسرائیلی ها را پذیرفته اند. اگر به دوره پیش از ملک سلمان نگاه کنیم، می بینیم عربستان در گسترده ترین هجمه تروریستی علیه سوریه شرکت کرد. طرح ضربه زدن به سوریه ناکام ماند و قطب نمای سعودی‌ها از سوریه به یمن تغییر کرد تا ملک سلمان حکومت خود را با حمله نظامی به یمن آغاز کند. جنگی که تاکنون هیچ نتیجه ای برای سعودی‌ها نداشته و بر خود عربستان هم تاثیر منفی گذاشته است و پایتخت این کشور در تیررس موشک های بالستیک یمن قرار گرفت. همزمان با غرق شدن ریاض در باتلاق یمن، اختلاف سعودی‌ها با دوحه تشدید شد. محاصره قطر با مشارکت مصر هم به نتیجه ملموسی نرسید.

در ادامه این گزارش آمده است: عربستان تلاش کرد در لبنان نقشی ایفا کند و مانعی برای توافق سیاسی درباره نخست وزیری سعد حریری نباشد، اما با وادار کردن حریری برای اعلام استعفایش از ریاض، به سرعت تلاش کرد انفجاری در اوضاع لبنان ایجاد کند. به نظر می رسد پایان بحران بازداشت حریری هم به نفع عربستان نخواهد بود. در سایه این شرایط، روابط اسرائیل و سعودی‌ها علنی شده است تا بیانگر تاریخی از تماس بین دو طرف باشد. به نظر می رسد تشکیل ائتلاف نظامی سعودی‌ها و اشغالگران مسئله قطعی است و اسرائیل به دنبال متحد شدن با ریاض برای ضربه زدن به مقاومت در جهان عرب است. درهای یمن، سوریه، لبنان و قطر در برابر سعودی‌ها بسته شدند و حاکمان سعودی تلاش کردند از روابط با اسرائیل استفاده کنند تا پیروز شوند. سعودیها در گذشته هم تصور می کردند یمن، قطر، لبنان و سوریه برگ های برنده ای در دست آنها خواهد بود. آیا ناکامی سعودی‌ها تکرار خواهد شد، یا اینکه ریاض و تل آویو خواهند توانست سیاست هایشان را بر منطقه تحمیل کنند؟