کاهش رضایت از عملکرد ترامپ در آمریکا

 نتیجه تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد میزان رضایت از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه نوامبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و این رقم به پایین ترین سطح ممکن رسید.

بر این اساس، نتیجه نظرسنجی مرکز هریس/ هاروارد کپس نشان داد چهل و یک درصد از مردم آمریکا عملکرد ترامپ را تایید می کنند این درحالی است که پنجاه و نه درصد عملکرد وی را به عنوان رئیس جمهور رد می کنند. موافقان عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور در نظرسنجی ماه سپتامبر چهل و پنج درصد و در ماه قبل از آن یعنی اکتبر نیز چهل و دو درصد بود.

نتیجه نظرسنجی «ریل کلیر پالتیکس» نیز نشان می دهد سی و هشت درصد از آمریکایی ها عملکرد کاری ترامپ را تایید می کنند که این رقم پایین ترین میزان برای رئیس جمهوری از آمریکا در دور اول ریاست جمهوری اش است.

با این حال نتیجه «نظرسنجی مرکز هریس/ هاروارد کپس» نشان می دهد پایگاه حامی ترامپ همچنان از وی حمایت می کنند؛ هفتاد و نه درصد از جمهوری خواهان و هشتاد و شش درصد از رای دهندگان به وی از عملکرد کاری ترامپ راضی اند.

حمایت از عملکرد ترامپ در بین افراد مستقل به سی و هشت درصد کاهش یافته و تقریبا اکثریت دموکرات ها و حامیان کلینتون از عملکرد وی ناراضی اند.

پنجاه و چهار درصد از رای دهندگان آمریکایی در این نظرسنجی نیز با طرح اصلاح مالیاتی جمهوری خواهان مخالفند و می گویند این طرح به لحاظ مالی به آنها صدمه می زند. هفتاد و هفت درصد از دموکرات ها و پنجاه و شش درصد از افراد مستقل نیز با این طرح مخالفند.

نتیجه این نظرسنجی نشان داد پنجاه و هفت درصد از رای دهندگان آمریکا، نحوه برخورد وی را با کره شمالی تایید نمی کنند. هفتاد و شش درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی می گویند ترامپ باید، ارسال پیام های توییتری را متوقف کند. سی و هشت درصد از رای دهندگان آمریکایی می گویند رابرت مولر مسئول ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مدرک قطعی دال بر تبانی ستاد تبلیغات ترامپ با مسکو پیدا کرده است.