کره شمالی: ترامپ یک «سگ هار» است

 در ادامه تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ یانگ، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا کشتی‌های جنگی خود را در آبهای شبه جزیره کره جمع آوری کرده و نیروهای کره جنوبی را در بزرگترین رزمایش دریایی با خود همراه کرده است و این اقدامات تحریک آمیز نشان دهنده تلاش آمریکا برای سرنگون کرده دولت کره شمالی حتی از خط قرمز هم عبور کرده است.

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به توهین های ترامپ به رهبر کره شمالی اعلام کرد: توهین به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در واقع توهین به ارتش و مردم این کشور است. دونالد ترامپ باید بداند که این خرابکاری هایش آمریکا را به سمت جاده های غیرقابل برگشت جهنم هدایت می کند. این یک واقعیت است که آمریکای پیر و بیمار به سمت جهنم در حال حرکت است.

این خبرگزاری با اشاره به گزارش روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی در ادامه نوشت: ترامپ به خود جرأت داده است به کیم جونگ اون توهین کند. او جنایتکاری است که به وسیله مردم و ارتش کره شمالی به اعدام محکوم شده است. هر کس به رهبر جمهوری خلق کره توهین کند، نباید زیر این آسمان زندگی کند. ترامپ یک سگ هار است و قطعا باید به خاطر جنایات وحشتناکش تاوان بدهد.

پیش از این روزنامه رودونگ سینمون در واکنش به توهین ترامپ به کیم جونگ اون -- که وی را «دیکتاتور بی رحم» خوانده بود --اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا مستحق اعدام است. این روزنامه نوشت: بدترین جرمی که ما نمی توانیم ببخشیم و از سوی ترامپ سر زد، توهین به شرافت رهبر کره شمالی بود. ترامپ باید بدانم این جرم وی مستحق مجازات مرگ است.

تنشها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ، لفاظی ها و تهدید های دونالد ترامپ و اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه جزیره کره در ماه های اخیر به اوج خود رسید. دونالد ترامپ تاکنون بارها کیم جونگ اون را «مرد موشکی» خطاب کرده است. وی حتی در تازه ترین توییت خود رهبر کره شمالی را «کوتوله و چاق» توصیف کرده است.

در ادامه اقدامات تحریک آمیز آمریکا، ناوهای جنگی کره جنوبی و سه ناو هواپیمابر آمریکایی همزمان با سفر آسیایی دونالد ترامپ، در شبه جزیره کره به رزمایش دریایی پرداختند. کره شمالی پیش از این هم هشدار داد که با ادامه اقدامات تحریک آمیز واشنگتن، جنگ هسته ای هر زمان ممکن است آغاز شود.