نامه محرمانه به بارزانی قبل از حوادث کرکوک منتشر شد/عکس

در نامه ای محرمانه که در داخل یکی از هاردهای رایانه کمال کرکوکی فرمانده محور غربی کرکوک نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان بوده و در منزل وی در شهر کرکوک به جای مانده است، مواردی از سوی رسانه‌های کردی منتشر شده است که جای تامل دارد.

هفته نامه ژیان چاپ اقلیم کردستان تصویر نامه‌ای را منتشر کرده است که در آن کمال کرکوکی به تاریخ 15 اکتبر یعنی یک روز قبل از حوادث کرکوک، مطالبی را خطاب به مسعود بارزانی اعلام کرده است. در این نامه خطاب به رئیس وقت اقلیم کردستان عراق آمده است که بر اساس دستور جنابعالی از طریق فاضل برواری شخص ماموریت یافته از سوی حزب دموکرات کردستان در ارتش عراق با حکومت بغداد هماهنگی کامل صورت گرفته است و اطمینان می‌دهیم در محور عملیاتی ما هیچ اقدامی علیه ارتش و دیگر نیروهای مسلح عراق صورت نخواهد گرفت.

از طریق آقای شاخوان عبداله نیز نیروهای عراقی و حشد شعبی این اطمینان را داده‌اند که پیشروی آنها تنها محدود به منطقه پردی خواهد بود.

بنابراین با خون خود این اطمینان را به جنابعالی خواهیم داد که برنامه ارسالی از سوی دفتر ویژه ریاست اقلیم در خصوص منطقه پردی را همانگونه که هست، اجرا کرده و آنچه که لازم است اطمینان جنابعالی از این موضوع است که نیروهای شیخ جعفر از محور مربوطه تشویق به تیراندازی به سوی نیروهای عراقی شوند تا برنامه ما علیه جلالی‌ها به شیوه صد در صد عملیاتی شود و با راهنمایی‌های جنابعالی، حزب ما این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد.

 

******

در خصوص محتویات این خبر و تنویر خوانندگان عزیر لازم است به نکاتی اشاره شود:

تاریخ نگارش این نامه 15 اکتبر سال جاری یعنی تنها یک روز از آغاز عملیات نیروهای عراقی با هدف بازپس‌گیری شهر کرکوک و دیگر مناطق مورد منازعه با اقلیم کردستان است.

کمال کرکوکی، فرمانده محور غربی نیروهای پیشمرگ، عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی و رئیس سابق پارلمان اقلیم کردستان عراق است.

فاضل برواری از کردهای عراقی و فرمانده یگان‌های طلایی ارتش عراق بوده است.

شاخوان عبداله، از اعضای کرد پارلمان عراق است.

منطقه پردی یا آلتون کوپری در شمال غربی کرکوک به طرف اربیل واقع شده است.

شیخ جعفر مصطفی فرمانده واحدهای 70 نیروی پیشمرگ وابسته به اتحادیه میهنی کردستان است.

منظور از جلالی‌ها، اعضای خانواده و فرماندهان نظامی و مسئولین نزدیک به خانواده جلال طالبانی دبیرکل فقید اتحادیه میهنی کردستان است.

پس از حوادث کرکوک، حزب دموکرات کردستان عراق و حتی شخص مسعود بارزانی به کرات، بخشی از بدنه اتحادیه میهنی کردستان و فرماندهان نظامی این حزب را به خیانت و تبانی با نیروهای عراقی در عملیات بازپس‌گیری شهر کرکوک در تاریخ 16 اکتبر متهم کرده‌اند.