مبارزه با فساد مالی در عربستان جوک جدید سعودی ها!

«مجتهد» [فردی که با این نام مستعار در خصوص اسرار پشت پرده خاندان سعودی افشاگری می‌کند] در صفحه توییتر خود نوشت شاهزاده عبدالعزیز بن فهد، امیر یکی از مناطق عربستان پس از شناسایی دارایی‌هایش به یکی از کاخ ها انتقال یافت. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به وی قول داده است در صورت اجرای تعهدش مبنی بر تحویل دادن همه دارایی‌هایش به وی اجازه دهد به خارج از عربستان سفر کند. به گفته مجتهد حال شاهزاده عبدالعزیز که طی روزهای گذشته وخیم شده بود اکنون بهتر شده است.

مجتهد همچنین فاش ساخت تعداد حساب های بانکی بلوکه شده متعلق به شاهزادگان سعودی و وزرا و سرمایه داران در این کشور به 9 هزار حساب بانکی افزایش یافته است و سرمایه داران عربستانی به وحشت افتاده اند و بانک‌های این کشور نیز در آشفتگی بی‌سابقه‌ای فرو رفته‌اند.

این پایگاه اینترنتی در ادامه نوشت: منابع رسانه ای فهرستی از سرمایه داران و شاهزادگان بازداشت شده و اسامی شرکت هایشان منتشر کرده اند. ارزش دارایی های این افراد نزدیک به دو هزار میلیارد ریال سعودی است.

دستگاه امنیتی سعودی در ارتباط با مسئله بازداشت شخصیت ها در این کشور هزاران توئیت از صفحه محمد البشر، فعال دانشگاهی عربستانی را حذف کرده است.

این نخستین بار نیست که دستگاه امنیتی سعودی توئیت های مرتبط با بازداشت شدگان را حذف می کند. اوایل ماه جاری میلادی نیز برخی فعالان از اقدام دستگاه امنیتی سعودی به حذف هزاران توئیت از صفحه محمد الحضیف فعال دانشگاهی بازداشت شده عربستانی خبر داده بودند.