عکسی که وزیر خرانه‌داری آمریکا را به دردسر انداخت!

استیون منوچین  وزیر خزانه داری آمریکا، پنجشنبه گذشته همراه با همسرش در مراسم رونمایی از اسکناس‌های جدید یک دلاری که برای نخستین بار امضای او نیز در پای اسکناس‌ها به چشم می‌خورد، حاضر شد.

منوچین و همسرش در حالی که یک برگ کامل از اسکناس‌های تازه چاپ شده را در دست داشتند، با آن عکس یادگاری انداختند. عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس این عکس را به درخواست منوچین انداخت و بدون مشورت با او، عکس را در رسانه‌ها منتشر کرد.

دردسر وزیر خزانه داری آمریکا پس از گرفتن عکس یادگاری به سبک جیمز باند+ عکس

 ژستی که منوچین و همسرش هنگام عکس گرفتن با اسکناس‌های یک دلاری به خود گرفته اند، انتقاداتی را علیه وزیر خزانه داری بوجود آورد. انتقادات به اندازه‌ای گسترده بود که او مجبور شد در برنامه «فاکس نیوز ساندی» درباره این موضوع صحبت کند. منوچین در این برنامه گفت: فکر نمی‌کردم این عکس رسانه‌ای و خیلی زود در فضای اینترنت منتشر شود. البته این موضوع جالب توجهی درباره رسانه‌های اجتماعی در جهان کنونی ما است. مردم می‌توانند هر آنچه می‌خواهند بگویند و به تحلیل مسائل بپردازند.

عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره انتشار عکس گفت: فکر می‌کردم کاملا روشن و واضح است که کاربرد عکس یک عکاس خبری چیست. زمانی که از یک عکاس رسمی در یک خبرگزاری می‌خواهید از شما عکسی بگیرد، حتما می‌دانید این عکس در خبرگزاری استفاده خواهد شد. انتقاد اصلی به این عکس نیست؛ بلکه ژست منوچین و همسرش برای بینندگان عجیب بوده بطوری که عده‌ای می‌گویند همسر منوچین به سبک «جیمز باند» و یا حتی گانگستر‌ها عکس گرفته است.

منوچین در پاسخ به انتقادات گفت: هرگز قصد نداشتیم شبیه به افراد خلافکار در فیلم جیمز باند عکس بیاندازیم. من فقط در آن لحظه به دلیل وجود امضایم پای اسکناس‌های جدید یک دلاری هیجان زده بودم؛ در هر حال این برای من افتخار بزرگی است و به خود می‌بالم.

اسکناس‌های جدید یک دلاری با امضای منوچین، از ماه آینده وارد چرخه مبادلات مالی در آمریکا می‌شود. منوچین درباره حذف امضای وزرای سابق خزانه‌داری آمریکا از روی اسکناس یک دلاری گفت: امضا‌ها بسیار آشفته و شلخته بودند. حتی قادر نبودیم به درستی عبارت نوشته شده در زیر امضا را بخوانیم. زمانی که قرار شد امضای من بر روی اسکناس قرار بگیرد، به دلیل اینکه تمام عمر بر روی اسکناس‌های یک دلاری آمریکا قرار خواهد داشت، تلاش کردم بسیار تمیز و خوش خط امضا کنم.