طرح آمریکا برای تجزیه عربستان به 4 کشور

 روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه از وجود طرح تجزیه عربستان به 4 کشور مستقل خبر داد. بنابر این گزارش، آمریکا و رژیم صهیونیستی با پروژه موسوم به ‘اسلام معتدل’ عربستان را به چهار منطقه با دولت هایی مستقل تقسیم خواهند کرد.

آمریکا و اسراییل با اجرای پروژه ‘اسلام معتدل’، عربستان را به چهار منطقه مدینه ، مکه، ریاض، قطیف ـ دمام تقسیم خواهند کرد و بخش هایی از این کشور نیز متعلق به رویای اسراییل بزرگ در منطقه خواهد شد. به نوشته این رسانه، بر اساس این نقشه، منطقه مدینه ـ مکه به مانند واتیکان اداره خواهد و ریاض نیز یکی دیگر از این مناطق خواهد بود. ینی شفق اضافه کرد: بخش های از خاک عربستان نیز به عنوان بخشی از طرح اسراییل بزرگ خواهد بود و منطقه دمام ـ قطیف نیز توسط دولت شیعی اداره خواهد شد.

به نوشته ینی شفق، آمریکا و اسراییل با تشکیل دولتی سکولار در مناطق تجزیه شده عربستان، به ویژه طراحی اداره شهرهای مکه ـ مدینه به شیوه واتیکان، به واقع کنترل قلب جهان اسلام را به دست خواهند گرفت. این رسانه نزدیک به دولت ترکیه نوشت: آمریکا و اسراییل با تحت کنترل گرفتن حاکمیت مکه ـ مدینه، می توانند آسیب هایی جدی به لایه های درونی جهان اسلام بزنند و از سوی دیگر صاحب پشت پرده منابع عظیم نفتی عربستان شوند.

چندی پیش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: سیاست محافظه کار کشورش در سه دهه گذشته غیرطبیعی بوده است و مقام‌های این کشور نمی‌دانستنه‌اند با پیامدهای انقلاب ایران چگونه برخورد کنند. او همچنین تاکید کرد که کشورش به اسلام میانه و معتدل باز خواهد گشت و نظام پادشاهی مدرنیزه می‌شود. چندی پیش در ادامه تحولات داخلی عربستان تعداد زیادی از شاهزاده و چندین مقام عالیرتبه عربستان به اتهام فساد دستگیر شدند.