فرمانده نیروهای آمریکایی: تنها ۳ گزینه پیش روی طالبان است

 «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان از طریق ویدیو کنفرانس از افغانستان به خبرنگاران در وزارت دفاع آمریکا گفت که اکنون صلاحیت بیشتری برای هدف‌ قراردادن دشمن دارد که در گذشته قادر به استفاده از آن نبوده است.

نیکلسون هدف‌ قراردادن مراکز تولید مواد مخدر طالبان را نخستین گام برای استفاده از  صلاحیت‌های جدیدش عنوان کرد.

وی افزود که اکنون نیروهای امنیتی افغانستان بیش از دوسوم خاک این کشور را تحت کنترل دارند ولی باید این تسلط تا ۸۰ درصد افزایش یابد.

 نیکلسون در ادامه گفت که ۳ گزینه بر سر راه طالبان وجود دارد؛ یا باید آنان تحت فشار قرار گرفته تا رانده شوند و یا باید به صلح بپیوندند و یا هم کشته شوند.

در حال حاضر یکی از منابع بزرگ حمایت و تامین طالبان در افغانستان مواد مخدر به شمار می‌رود و حمایت قاطع ناتو نیز ظاهرا نخستین گام‌ها را برای خشکانیدن این منابع برداشته‌است.

  دو شب گذشته نیز نیروهای آمریکایی کارخانه‌های مواد مخدر طالبان را در جنوب این کشور هدف قرار دادند که منجر به از بین رفتن ۸ مرکز بزرگ تولید مواد مخدر شد.

ژنرال جان نیکلسون در ادامه گفت که گروه طالبان هر سال از هزینه کشت و تولید مواد مخدر ۲۰۰ میلیون دلار درآمد دارد و جنگ آنان با دولت افغانستان نیز با هدف تصرف زمین‌های زیاد برای کشت و تولید مواد مخدر است.