مک مستر نیز ترامپ را احمق خطاب کرد

مجله آمریکایی نیوزویک با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نمی تواند مقامات واشنگتن را به احترام گذاشتن به او وادارد. گزارش ها نشان می دهد مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، یکی دیگر از اعضای دولت آمریکاست که در ملأ عام ضریب هوشی رئیس جمهور آمریکا را زیر سوأل برده است. 

بر اساس گزارش روز دوشنبه بازفید، مک مستر ژوئیه سال جاری میلادی (2017)، ترامپ را یک «احمق» «خنگ» که ضریب هوشی یک بچه مهدکودکی را دارد، توصیف کرده است. 5 منبع آگاه با تأیید خبر مربوط به توهین های مک مستر به ترامپ، اعلام کردند این اتفاق در جریان یک شام خصوصی با سفرا کتز، مدیر آمریکایی-صهیونیستی امور مالی شرکت اوراکل، روی داده است. بدین ترتیب مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز به جرگه مقاماتی پیوست که معتقدند فردی که در دفتر بیضی کاخ سفید مشغول فعالیت است، هوش چندان بالایی ندارد.

شورای امنیت ملی آمریکا گزارش ها درباره توهین های مک مستر به ترامپ را تکذیب کرده است. مک مستر تنها کسی نیست که توهین به ترامپ را تکذیب می کند. بعضی دیگر از اعضای دولت آمریکا در غیاب ترامپ او را مورد تمسخر قرار داده‌ و سپس اظهارات خود را تکذیب کرده اند.  نگارنده مطلب در ادامه می افزاید اما برخی از منتقدان ترامپ از این ترسی نداشته‌اند که ضریب هوشی پایین او را با صدای بلند و در حضور خودش به تمسخر بگیرند. از جمله این افراد رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکاست که او هم همانند مک مستر ماه ژوئیه رئیس جمهور آمریکا را مورد تمسخر قرار داد. به گزارش ان بی سی نیوز، تیلرسون در دیدار با مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) ترامپ را احمق خواند. این گزارش می افزاید مدیر سابق اکسون موبیل حتی به سبب اختلافاتش با ترامپ قصد داشته است از سمتش استعفا کند. با وجود این، تیلرسون هرگز از مقامش کناره گیری نکرد؛ اما در مواجهه با پرسش های خبرنگاران در این باره، احمق خطاب کردن رئیس جمهور آمریکا را نیز رد نکرد. این در حالی است که ترامپ طبق معمول، گزارش ها در این خصوص را «اخبار جعلی» خواند.

 گزارش نیوزویک می افزاید باب کورکر، سناتور ایالت تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، یکی دیگر از افرادی است که به طور علنی از رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرده است. جنگ توییتری ترامپ و باب کورکر در ماه گذشته به اوج خود رسید. پس از اینکه سناتور ایالت تنسی اعلام کرد قصد ندارد در انتخابات سال 2018 سنا نامزد شود، ترامپ در یک پیام توییتری مدعی شد کورکر جرأت نامزدی در این رقابت ها را نداشته است. رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا نیز در پاسخ کاخ سفید را به مهدکودک بزرگسالان تشبیه کرد. کورکر همچنین چند ساعت بعد افزود ترامپ ریاست جمهوری را با برنامه تلویزیونی «واقع نما» اشتباه گرفته است. او همچنین هشدار داد رئیس جمهور آمریکا با اقداماتش این کشور را به سوی جنگ جهانی سوم سوق می دهد.

سناتور جف فلیک، نماینده ایالت آریزونا نیز که همانند کورکر قصد ندارد در انتخابات سال 2018 سنا نامزد شود، از منتقدان جدی ترامپ بوده است. او در جریان یک سخنرانی، با اعلام تصمیم خودش مبنی بر شرکت نکردن در رقابت‌های سال آینده، از ریاست جمهوری ترامپ به شدت انتقاد کرد. فلیک ترامپ را به اتخاذ اقدامات ویرانگر در عرصه سیاسی و تنزل دادن موقعیت جهانی آمریکا متهم کرد. او افزود توافقات و اتحادهای بین المللی که باعث ثبات جهان می شوند به سبب توییت های 140 کلمه ای ترامپ در معرض خطر قرار گرفته اند. ترامپ نیز در چندین پیام توییتری سناتور آریزونا را هدف حملات لفظی خود قرار داد و افزود اگر جف فلیک در انتخابات سال آینده نامزد هم می شد نمی توانست به پیروزی برسد.

آنتونی اسکاراموچی، مدیر سابق روابط عمومی کاخ سفید نیز که در 11 روز تصدی این سمت، همواره از عشقش به ترامپ می گفت ژانویه سال جاری میلادی در سرمقاله ای که در فاکس بیزنس منتشر شد، رسماً رئیس جمهور آمریکا را خطری برای حزب جمهوری خواه توصیف کرد. او در مدت کوتاهی که عهده دار سمت مدیریت روابط عمومی کاخ سفید بود، همواره این موضوع را که سرمقاله فاکس بیزنس به ترامپ اشاره دارد، تکذیب می کرد.