برگزاری مذاکرات سوری- سوری در ژنو

«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در افتتاحیه نشست ریاض ۲ اعلام کرد که قرار است ۲ دور از مذاکرات سوری- سوری در ژنو برگزار شود.

به گفته دی میستورا، این دیدارها قرار است در ماه دسامبر پیش رو میان نمایندگان دولت و معارضان سوری برگزار شود و به همین دلیل معارضان باید هیأتی مستحکم و خلاق روانه ژنو کنند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در جریان افتتاح نشست معارضان سوری در ریاض، موسوم به «ریاض ۲» تأکید کرد که او تصمیم دارد ۲ دور از مذاکرات سوری را در ژنو برگزار کند.

فرستاده سازمان ملل در پرونده سوریه تأکید کرد که طی چند روز آینده چارچوب روند سیاسی در سوریه ایجاد خواهد شد و مذاکرات در ژنو بر مسائل مربوط به قانون اساسی جدید برای سوریه، تشیکل دولت انتقالی و موضوعات مربوط به زندانیان و بازداشتی ها و ارسال کمک های بشردوستانه متمرکز خواهد شد.

دی میستورا تأکید کرد که به سود همه است تا از طریق راهکار سیاسی به دنبال ایجاد صلح در سوریه باشند و این راهکار باید با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل منطبق باشد.

برگزاری نشست ریاض ۲ برای متحد کردن معارضان سوری برگزار شده است، در حالی که شماری از چهره های شناخته شده معارضان سوری از جمله «ریاض حجاب» و «جورج صبرا» از عضویت در هیأت عالی مذاکره کننده معارضان سوری کنار رفته اند، «گروه معارضان سوری در مسکو» موسوم به «تریبون مسکو» نیز از حضور در این نشست خودداری کرده اند.