انتقاد رئیس اسبق کمیته ملی جمهوری‌خواهان از ترامپ

روز چهارشنبه، مایکل استیل، رئیس اسبق کمیته ملی جمهوری‌خواهان، اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مخالفت با شاکیان «روی مور»، کاندیدای جمهوری‌خواه آلاباما در انتخابات میان‌دوره‌ای سنا را «فراتر از احمقانه» خواند و گفت ترامپ اهمیتی به حزب خود نمی‌دهد.

مایکل استیل در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت: «این فراتر از احمقانه است. با این اقدامات، آسیب‌های غیر قابل جبرانی به این حزب و این کشور وارد می‌شود. یک نفر باید کنترل شرایط را به دست بگیرد و به جرأت می‌توان گفت آن فرد، رئیس جمهور ما نیست.»

روی مور متهم به تجاوز جنسی به چند دختر نوجوان شده است. با این‌حال، دونالد ترامپ، روز چهارشنبه از روی مور حمایت و به تکذیب اتهامات تجاوز جنسی از جانب وی اشاره کرد و گفت لازم است یک جمهوری‌خواه به جای یک لیبرال دموکرات بر کرسی مجلس سنا بنشیند.

مایکل استیل همچنین گفت دونالد ترامپ و استیو بنن، استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید، برای زنانی که روی مور و یا حزب جمهوری‌خواه را متهم کرده اند، «هیچ اهمیتی قائل نیستند.»

وی گفت: «رفتار امروز رئیس جمهور، منزجرکننده بود. هر جمهوری‌خواه که برای خود احترام قائل است باید برخیزد و بگوید دیگر کافی است! شما نمی‌توانید درباره این مسئله از روی مور حمایت کنید!» وی همچنین افزود اظهارات 9 زن که روی مور را به تجاوز متهم کرده اند، «معتبر» است.