3 بازمانده داعش دستگیر شدند+عکس

منابع امنیتی شهر حسکه از بازداشت ۳ تروریست متهم به همکاری با داعش خبر می‌دهند. این افراد بعد از تصرف بخش شرقی استان دیرالزور توسط ائتلاف چندملیتی تجزیه‌طلبان موسوم به «قوات سوریه دموکراتیک» (قسد)، به سمت حسکه فرار کرده‌اند.

این افراد در حالی بازداشت شدند که در شهر حسکه تعداد قابل توجهی از عناصر جدا شده و فراری داعش حضور دارند و بیم آن وجود دارد که این افراد در صدد سازماندهی عناصر فراری و انجام عملیات‌های تروریستی و ایذائی در سطح شهر باشند.

اخیرا شبه نظامیان کرد – که شهر حسکه را اشغال کرده‌اند – بازرسی شدید محله «غویران» واقع در جنوب شهر حسکه را شدت بخشیده‌اند. در این میان بیش‌ترین حساسیت متوجه عناصر خارجی است که برای پیوستن به داعش به سوریه مهاجرت کرده بودند. در این محله تعداد زیادی از عناصر محلی و خارجی داعش زندگی می‌کنند.

خبرگزاری آسیا در گزارش دیگری از بازداشت گسترده عوامل خارجی داعش در زندان شهرهای «المالکیه» و «درباسیه» خبر می‌دهند. به نظر می‌رسد تجزیه‌طلبان کرد با نگهداری این افراد، در انتظار معامله برای انتقال آن‌ها هستند. این معامله از طرفی می‌تواند با دولت‌های اولیه این افراد باشد و از طرف دیگر معامله با داعش برای عملیات در نقاط دیگر! اخیرا یکی از مسئولین گروه تجزیه‌طلب pyd شاخه سوری گروه تروریستی pkk صریحا تأیید کرده بود که پرونده این افراد به بخش سیاست خارجی حزب سپرده شده است!