اضافه شدن نام 11 قطری به فهرست تحریم‌های این کشور

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی روز پنجشنبه گزارش داد چهار کشور عربی تحریم‌کننده قطر نام 11 فرد و دو شرکت دیگر را به فهرست سیاه «تروریستی» مرتبط با این کشور حوزه خلیج (فارس) -قطر- اضافه کردند.

این فهرست اکنون شامل اتحادیه جهانی علمای مسلمان است که سال 2004 تشکیل شد و تحت نفوذ اخوان المسلمین است. ریاست این اتحادیه را شیخ یوسف القرضاوی به عهده دارد.

در بیانیه ای که عربستان سعودی، مصر، امارات عربی متحده و بحرین آن را منتشر کردند آمده است نام شورای بین المللی اسلامی International Islamic Council نیز در فهرست سیاه قرار گرفته است.

این چهار کشور عربی در بیانیه خودشان اعلام کردند نام این دو نهاد در فهرست سازمان های تروریستی قرار گرفته است.

این اقدام عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین باعث افزایش شکاف بین آنها با قطر خواهد شد که بزرگترین صادرکننده گاز در جهان به شمار می رود و میزبان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه است. این چهار کشور ماه ژوئن روابط خودشان را با قطر قطع و این کشور را به تامین مالی افراد مسلح در سوریه و اتحاد با ایران متهم کردند که رقیب منطقه ای آنها به شمار می رود.

این چهار کشور عربی تحریم‌کننده قطر همچنین نام 11 فرد را به فهرست سیاه «تروریستی» اضافه کردند که محمد عزت ابراهیم از رهبران اخوان المسلمین از جمله این افراد است.