نگرانی‌ها درخصوص حمله به کره جنوبی در آستانه  بازی های المپیک زمستانی

، نگرانی ها در خصوص حمله کره شمالی به کره جنوبی همزمان با آغاز بازی های المپیک زمستانی در این کشور، استقبال از این رویداد ورزشی مهم را به شدت کاهش داده است.

گفته می شود کره جنوبی در آستانه آغاز بازی های المپیک زمستانی به منظور آرام کردن تنش ها در شبه جزیره کره قصد دارد تمرینات نظامی مشترک با آمریکا را به حالت تعلیق درآورد. یک مقام آگاه در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد این کشور معتقد است تمرینات نظامی مشترک با آمریکا موجب خشمگین شدن کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) و واکنش نشان دادن به آن خواهد شد.

تنش ها میان آمریکا و کره شمالی در 6 ماه گذشته به شدت افزایش یافته و نگرانی های بسیاری در خصوص رویارویی هسته ای در این منطقه مطرح شده است. این نگرانی ها علتی برای استقبال کم مخاطبان از بازی های المپیک زمستانی است که فروش بلیت این رقابت های بین المللی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. میزان فروش بلیت های مرتبط با این رویداد ورزشی نسبت به دوره قبل کاهش چشم گیری داشته است.

هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل در اقدامی برای کاهش خطر حمله کره شمالی، قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن از تمامی کشورها خواسته شده است در طول برگزاری رقابت های المپیک زمستانی 2018 به قانون آتش بس احترام بگذارند.

پرتاب موشک های اخیر از سوی کره شمالی نشان داد برد این موشک ها بیش از 7000 مایل است. این در حالی است که محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی تنها 300 مایل با پیونگ یانگ فاصله دارد و به راحتی در تیررس موشک های کره شمالی است.

بازی های المپیک زمستانی از 7 تا 25 فوریه و رقابت های پارالمپیک از 8 تا 18 مارس در پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار خواهد شد.