قطع همکاری میان وکلای فلین و تیم حقوقی ترامپ

 چهار منبع آگاه اعلام کردند تیم حقوقی مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، همکاری با وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به منظور اشتراک گذاری اطلاعات در مسئله تحقیقات ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات اخیر آمریکارا متوقف کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در این‌باره نوشت این مسئله لزوما به این معنی نیست کهمایکل فلین قصد دارد با بازرسان ویژه همکاری کند و یا با آن‌ها به توافقی برسد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این تنها یک روند حقوقی است که به منظور جلوگیری از تضاد منافع انجام می‌شود.

با این‌حال، به نظر می‌رسد پس از آنکه وکلای فلین، تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا را از تعلیق ارائه اطلاعات درباره تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، مطلع کردند، فلین قصد همکاری با بازرسان را داشته باشد.

پیش از این، ان بی سی نیوز گزارش داد بازرسان فدرال مدارک لازم را برای اقدام حقوقی علیه مایکل فلین به دست آورده اند. این خبرگزاری در گزارش خود به اظهارات منابع آگاه در تحقیقات تیم مولر درباره تبانی احتمالی روسیه و ستاد انتخاباتی ترامپ استناد کرد.

ژنرال مایکل فلین تنها به مدت 24 روز به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ فعالیت کرد و در نهایت در پی افشای اتهاماتی مبنی بر ارتباط وی با سفیر روسیه در آمریکا، ناچار به استعفا شد.

این در حالی است که سرگئی کیسلیاک، سفیر پیشین روسیه در آمریکا، تاکید کرده است در ملاقات خود با مایکل فلین، تنها درباره مسائل مهم در همکاری‌های دوجانبه روسیه و آمریکا، به خصوص مبارزه علیه تروریسم، گفتگو کرده است.

رابرت مولر در حال تحقیق درباره احتمال تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا است. روسیه این اتهامات را به طور کامل رد کرده و آن را بهانه‌ای برای انحراف تمرکز اذهان عمومی از معضلات اصلی گریبان‌گیر سیاست داخلی واشنگتن معرفی کرده است.