در مقر شبکه الجزیره در قطر بمب گذاری کنید!

«ضاحی خلفان»، معاون رئیس پلیس دبی، در واکنش به بمب گذاری روز گذشته در مسجدی در مصر که صد‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت، گفت: باید در مقر شبکه الجزیره در قطر بمب گذاری کنید؛ شبکه‌ای که ماشین تروریست پروری است. الجزیره تروریست‌های داعش، القاعده و جبهه النصره را پرورش می‌دهد.

او این سخنان جنجالی و خشونت آمیز را در حساب توییتر خود منتشر کرد. معاون رئیس پلیس دبی پیش از این نیز بار‌ها در توییتر به قطر حمله لفظی کرده بود. خلفان همواره در توییت هایش، شبکه الجزیره را به حمایت از تروریست‌ها متهم می‌کند. او مدعی است الجزیره برای برهم زدن امنیت ملی مصر تلاش می‌کند.

خلفان در این باره مدعی شد: برای مدت طولانی است که آن‌ها (شبکه الجزیره) به مداخله برای تضعیف امنیت ملی مصر و جهان عرب مشغول هستند.

او سپس در اقدامی گستاخانه، عکسی از لوگوی الجزیره همراه با تصویری از «سید حسن نصرالله»، دبیر کل جنبش حزب الله، در کنار جنایتکارانی مانند «اسامه بن لادن»، سرکرده القاعده، و «ابوبکر بغدادی»، سرکرده داعش،  منتشر کرد.

عربستان، امارات متحده، بحرین و مصر از ۵ ژوئن روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند. این کشور‌ها مدعی شدند حمایت قطر از تروریست ها، دلیل اصلی تصمیمشان بوده است. سپس عربستان برای از سرگیری روابط با قطر چند شرط گذاشت که تعطیلی شبکه الجزیره، بستن دفتر عرب نیوز در لندن و قطع ارتباط با ایران از جمله این شروط بود.

بحرین نیز ماه گذشته خواستار لغو عضویت قطر در شورای همکاری‌های خلیج فارس شد و صدور روادید برای متقاضیان قطری را لغو کرد.