به گزارش فارس: پایگاه الکترونیکی "والا" در همین زمینه و به نقل از فعالان صهیونیستی نوشت: فعالان اسرائیلی تصمیم گرفته اند یک منطقه مرزی جدید با عنوان "قلعه زئیف" بنا کنند که نام آن برگرفته از اسم "زئیف جابوتنسکی" پدر روحانی راست تندرو اسرائیل است و این اقدام در حقیقت در پاسخ به موضع مخالف اردن در قبال تخریب پل باب المغاربه است.

این پایگاه به نقل از یکی از جوانان حمله کننده به مرز اردن نوشت: ما با این اقدام می خواهیم ثابت کنیم که چه کسی صاحب اصلی سرزمین است و به اردنی ها نشان دهیم که ما صاحبان اصلی سرزمین هستیم.

پایگاه والا در ادامه نوشت که نیروهای اسرائیلی قصد دارند در مناطق تحت سیطره خود در مرز اردن، بر میزان ساخت و ساز شهرک‏های صهیونیستی بیافزایند.

پس از انتشار این خبر در رسانه های مختلف، " راکان مجالی " وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت اردن، صحت این اخبار را رد کرد.

وی با تاکید بر موضع کشورش در قبال مقدسات موجود در منطقه قدس، اعلام کرد که اخبار منتشر شده در زمینه هجوم صهیونیست ها به مرز اردن صحت ندارد.

سخنگوی دولت اردن در حالی این مساله را رد کرده که بسیاری از احزاب و شخصیتهای اردنی، چنین اقدامی از صهیونیست ها را یک فاجعه بزرگ برای اردن برشمرده اند.

اردن در سال ۱۹۹۴ میلادی یک پیمان سازش با رژیم صهیونیستی (موسوم به وادی عربه) به امضا رسانده و دومین کشور عربی است که با دشمن اول جهان اسلام پیمان سازش دارد.