صحبت‌های رییس‌جمهور ترکیه درباره کشورهای دارای سلاح هسته‌ای

«رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه گفت کشورهای دارای سلاح های هسته ای دستیابی و یا کاربرد دیگر کشورها از آن را منع می کنند در حالیکه حق استفاده از آن را برای خود محفوظ می دانند.

رجب طیب اردوغان امروز در مراسم گشایش چهارمین کنگره بین المللی اعتیاد به فن آوری گفت: کشورهای اسلامی هیچ وقت بدنبال سلاح‌های کشتار جمعی و هسته ای نبوده اند، کشورهایی که دستیابی به اینگونه سلاح‌ها را برای دیگران منع می کنند خود دارای این سلاح‌ها هستند و حق استفاده از آن را برای خود محفوظ می دانند.

رییس جمهور ترکیه تاکید کرد: این کشورها اگر صداقت دارند قبل از هر چیز سلاح های کشتار جمعی و هسته ای خود را نابود کنند.

اردوغان با اشاره به وضعیت اسف بار اعتیاد به فن آوری در ترکیه گفت: 22 درصد رده سنی 12-18 سال از اعتیاد به اینترنت رنج می برند؛ به طوری که مطابق آخرین آمار یک کودک تا سن 14 سالگی 11 هزار بار در تلویزیون شاهد صحنه های جنایت و خشونت شده و 94 درصد کارتون هایی که از تلویزیون و یا اینترنت پخش می شود محتوی صحنه های خشونت بار است و این قشر روزانه حداقل 6 ساعت از وقت خود را صرف تلویزیون و اینترنت می کند اما کتاب نمی خواند.

رییس جمهور ترکیه خطاب به دست اندرکاران و والدین تصریح کرد: به جای آنکه کودکان و یا جوانان را از اینترنت محروم کنیم باید راههای استفاده صحیح از این امکان و تشخیص دنیای مجازی از واقعی را به آنان بیاموزیم.