فارس: "جیوه قرمز گیاهی" هدیهای است که بخاطر آن ملک عبدالله پادشاه عربستان مجبور شده طی سالهای اخیر در منطقه در قالب سیاستهای آمریکایی ظاهر شود و در استراتژی این کشور بازی کند.

به رغم اینکه عربستان سعودی در منطقه از جایگاه خوبی برخوردار بوده و در بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز از نفوذ قابل توجهی برخوردار بود، در سال‌های اخیر سیاست‌هایی را اجرا کرده که منجر به درگیری و تنش با همسایگانش شده است.

برای افکار عمومی منطقه خاورمیانه و خلیج فارس سوال بزرگی است که چرا عربستان سیاست‌های منطقه‌ای خود را کنار گذاشته و در استراتژی آمریکا در منطقه بازی می کند. اینکه چرا عربستان به رغم جایگاهی که در گذشته در منطقه داشت و برای خود کسب کرده بود، امروزه مجری سیاست‌های آمریکا شده است.

عربستان در کشور عراق پس از سقوط صدام همیشه با گروههای سلفی و بعثی همراه بوده و در بسیاری از فعالیت‌ها از جمله طرح کودتا و ترور علیه نوری المالکی نخست وزیر این کشور با آمریکایی‌ها همراه بود.

عربستان در لبنان یک تنه به مقاومت حمله کرد و در قالب سیاست های آمریکایی با تزریق میلیاردها دلار ۱۴ مارس را روی کار آورد، و به اختلاف افکنی در بین گروههای لبنانی تا جایی ادامه دارد که منجر به سقوط کابینه شد.

در سوریه همانطور که همگان مشاهده کردند، با خرید اتحادیه عرب و صرف میلیاردها دلار، این اتحادیه را به ابزاری برای رسیدن به اهداف آمریکا تبدیل کرده و خواهان سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور مقتدر این کشور عربی است که بخاطر پایداری و ایستادگی در برابر سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیوینستی در بین ملت های عربی محبوب است.

در یمن نیز این کشور طرحی را برای پایان دادن به انقلاب مردمی ارائه کرد که در واقع خواسته آمریکا بود، به رغم مخالفت های مردمی در عربستان و یمن و دیگر کشورهای منطقه عبدالله صالح دیکتاتور بیمار یمن را پذیرفت و از آنجا در نقش آمریکا به سرکوب مردم یمن پرداخت و در حال حاضر نیز کابینه ای تشکیل شده که عمده وزرای ان حامیان آمریکا و عربستان هستند و در مقابل جریان های انقلابی ایستاده اند.

در بحرین نیز عربستان به خواست آمریکا وارد این کشور شد و به سرکوب مردم پرداخت، چرا که خواست آمریکا جلوگیری از سقوط دیکتاتور بحرین و نظام آل خلیفه بود و پایگاه پنجم دریایی آمریکا در این کشور است و آمریکا بحرین را حیات خلوت خود می داند.

در مصر نیز این کشور به همراه آمریکا از حسنی مبارک حمایت کرد، سلفی های مصر را در سبد حمایتی خود گرفت و حتی پس از سقوط مبارک نیز میلیاردها دلار برای حفظ نظام و جلوگیری از افشای جنایات مبارک هزینه کرد تا خواسته آمریکا اجرا شود و انقلابیون نتوانند حکومت را بطور کامل در دست گیرند، نهایت اینکه شورایی تشکیل شد که هنوز با آمریکا رابطه خوبی دارد و موضعی در قبال اسرائیل نگرفته و با عربستان نیز رابطه گسترده ای دارد. حال آنکه ملت مصر و انقلابیون که این روزها پیروز انتخابات نیز هستند، موضع متفاوتی دارند.

همچنین در پرورش و گسترش القاعده که در واقع بستر اجرای سیاست های آمریکایی و حضور نظامیان این کشور در منطقه هستند، نقش بازی کرد.

حال سوال اینجاست عربستانی که در سیاست های منطقه ای نگران حضور آمریکا بوده، در سال‌های اخیر خود مجری سیاست‌های این کشور شده و هیچ توجهی به محیط پیرامونی منطقه ای خود نمی‌کند؟ با توجه به تمام این واقعیات و سوالاتی که دربارع عملکرد سیاست منطقه ای عربستان وجود دارد، این سوال اساسی را باید پاسخ گفت که چرا عربستان هزینه شکست سیاست های آمریکایبی را تقبل می کند؟

ماجرای هدیه " جیوه قرمز گیاهی " آمریکایی‌ها به ملک عبدالله و نقش آن در سیاست عربستان

در همین راستا یک منبع آگاه از کاخ پادشاهی عربستان سعودی که از انتخاب نائب بن عبدالعزیز بعنوان ولیعهد این کشور نگران و ناراحت شده بود، دلایل همراهی عربستان سعودی با سیاست های آمریکا در منطقه را به خبرنگار فارس در ریاض افشا کرده بود.

وی در خصوص اینکه چرا ملک عبدالله بعد از روی کار آمدن تابع بی چون و چرای سیاست آمریکا شده است را چنین شرح داد:

«در همان سال‌های اولیه پادشاهی ملک عبدالله وی هم برای ملاقات و هم برای درمان برخی بیماری‌ها به آمریکا سفر می کند. وی در این سفر هدیه ای را از مقامات کاخ سفید دریافت می‌کند که تا امروز این پادشاه را مجبور کرده که مجری سیاست های آمریکا شود.

" جیوه قرمز گیاهی " هدیه مقامات آمریکایی به ملک عبدالله بوده و وی نیز پس از دریافت بلافاصله به مقدار " یک گرم " به بدن خود تزریق می ‌کند.

جیوه قرمز گیاهی نیز ماده‌ای بسیار گران است و ۱۰۰ گرم آن حدود ۶ میلیارد تومان قیمت دارد و معمولاً شاهزاده‌های عربی منطقه از آن استفاده می کنند. این ماده اگر در حد معمولی و نرمال به بدن تزریق شود، باعثجوان شدن سلول‌ها و بافت سلولی بدن می شود و علاوه بر اینکه نشاط و شادابی را به فرد بر می گرداند، وی را نیز چندین سال جوان‌تر نشان می دهد.

پادشاه عربستان پس از دو الی سه روز بستری در بیمارستانی در نیویورک و طی کردن این دوره هدیه دیگری نیز در آن سفر دریافت می کند و یکی از مقامات کاخ سفید اسباب عیاشی و خوشگذرانی وی را نیز مهیا می کند و تمام این وضعیت را با دوربین مخفی ظبط می‌کند.

پس از بازگشت ملک عبدالله به عربستان و در آغاز حمله اسرائیل به لبنان و جنگ ۳۳ روزه علیه حزب الله لبنان، پیامی از کاخ سفید به پادشاه می رسد که اگر با اسرائیل همراهی نکنید و حزب الله لبنان را تحت فشار قرار ندهید، ما فیلم غیراخلاقی پادشاه در سفر به نیویورک را منتشر می کنیم.

در پی این اقدام عربستان بلافاصله در جنگ ۳۳ روزه لبنان، تشکیل دولت و پروسه دموکراسی در عراق، حمایت از اسرائیل در جنگ ۲۲ روزه غزه و پیوستن به محاصره غزه، اتخاذ سیاست های ضد ایرانی و ایران هراسی در منطقه، پیاده کردن استراتژی آمریکا در تونس، مصر، سوریه، یمن و بحرین با سیاست‌های آمریکا همراهی کرد.

تزریق این ماده به پادشاه عربستان که در سال‌های اخیر بیمار بوده و رنج می برده است، کمک شایانی کرده است.»

این مقام ارشد عربستانی نیز در پایان اظهارات خود نگرانی و ناراحتی شاهزاده های عربستانی از رفتارهای ملک عبدالله در منطقه و سیاست های آمریکایی وی را ابراز کرد.

در همین زمینه یک مقام آگاه امنیتی نیز به خبرگزاری فارس خبر داد: از آنجائیکه اطلاعات دقیقی درباره رفتار غیر عادی رژیم آل سعود در اختیار دستگاه امنیتی ایران قرار گرفته است، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران برای اعلام هشدارهای ضروری به مقامات سعودی به ریاض سفر کرده و برخی از این موارد را به مقامات این کشور گوشزد نماید.

این مقام آگاه معتقد است برخی از اطلاعات مربوط به رسوایی اخلاقی مقامات سعودی در اختیار مقامات سوریه نیز قرار گرفته که خانم "بثینه شعبان" مشاور سیاسی بشار اسد نیز از آن در مصاحبه اخیر خود یاد کرد.