هدف بعدی داعش پس از شکست در منطقه چیست؟

«مجید صفا تاج» کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص نوع مواجهه حامیان داعش با شکست این گروه تروریستی در منطقه، با اشاره به اینکه حامیان داعش به دنبال گسترش تفکر این گروه تروریستی در کشورهای دیگر هستند، بیان داشت: رژیم صهیونیستی در چندین جبهه شکست خورده است.

وی با توجه به نگرانی رژیم صهیونیستی از نفوذ منطقه­‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: صهیونیست­‌ها در جبهه نظامی سوریه شکست خورده­‌اند. به تعبیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ پیشین این رژیم و نظریه‌پردازان آن، ایران در حال حاضر پشت مرزهای فلسطین اشغالی در جولان است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر تداوم حمایت­‌های صهیونیست­‌ها از گروه­‌های تروریستی اشاره داشت: رژیم صهیونیستی از نفوذ ایران در منطقه احساس خطر دارد. به همین دلیل با شکست داعش در نبرد نظامی و برچیده شدن بساط آن در جغرافیای سوریه و عراق نباید بپنداریم که این گروهک به‌طور کامل مضمحل شده است.

وی با اشاره به نقشه­‌های آمریکایی­‌ها و سعودی­‌ها و متحدان منطقه­‌ای آن‌ها برای تداوم بحران در منطقه غرب آسیا تأکید کرد: به نظر می­رسد رژیم صهیونیستی، واشنگتن و آل سعود توطئه‌های دیگری برای ناامن کردن منطقه در دستور کار دارند.

صفا تاج با توجه به گزینه­‌هایی که از سوی غربی­‌ها و متحدان منطقه­‌ای آن­ها بعد از شکست داعش دنبال می­‌شود، مطرح کرد: آن­ها عملاً با ایجاد تنش و درگیری تلاش می­‌کنند همچنان منطقه را ملتهب نگه دارند و به دنبال تفرقه میان جهان اسلام و جهان عرب هستند.

وی با تأکید بر سوءاستفاده حامیان گروه­‌های تروریستی از مذاهب اسلامی و تبلیغ­‌های منفی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره داشت: آن­ها به دنبال شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی هستند؛ لذا عملاً دست به اقداماتی می­‌زنند که اهل تسنن را در مقابل تشیع یا اعراب را مقابل ایران قرار دهند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اقداماتی که برای تداوم اندیشه داعشی صورت می­‌گیرد، گفت: نکته‌ای که نباید از آن غفلت کرد، عبارت است از اینکه تفکر وهابی گری و داعش همچنان وجود دارد و برای این تفکر تبلیغ می‌شود.

وی با توجه به تلاش­‌های حامیان داعش برای حفظ این تفکر در کشورهای دیگر تأکید کرد: آن‌ها از سرمایه عربستان استفاده می‌کنند تا این تفکر را در کشورهای دیگر مانند افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و حتی تا فیلیپین گسترش دهند.