خط و نشان اردوغان برای آمریکایی ها

در بحبوحه ادعاهای آمریکایی‌ها علیه مقام‌های ترکیه به اتهام دور زدن  تحریم‌های ایران رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرده است که آنکارا تسلیم باج خواهی آمریکا در این پرونده نخواهد شد.

روابط ترکیه و آمریکا که پیش از این به خاطر برخی مسائل به شدت تیره و تار شده بود، طی هفته‌های اخیر نیز با شهادت رضا ضراب تاجر ایرانی-ترکیه‌ای علیه مقام‌های ترکیه در دادگاه آمریکا  متشنج تر شده است.

ترکیه اعلام کرده است که برگزاری این دادگاه، تلاشی از سوی آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد و اعتبار این کشور است. آنکارا بر این باور است که برگزاری این دادگاه، یک توطئه آشکار از سوی شبکه فتح الله گولن است.

اردوغان در ادامه گفت: نوع تعامل ترکیه مطابق با تصمیمات سازمان ملل بوده و اقدامات ترکیه به هیچ وجه بر ضد اتحاد آنکارا با واشنگتن نبوده است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: به عنوان مثال، ما چه کاری انجام داده ایم؟ گاز طبیعی را از کشوری که با آن توافقنامه داشتیم، خریداری کردیم تا شهروندان ما در زمستان سرما را احساس نکنند. مانند سایر کشورها، تنها تصمیمات سازمان ملل برای ما الزام آور است و ترکیه از این تصمیمات تبعیت می کند.