انتقاد سفیر عربستان در مصر از حمایت برخی کشورها از تروریسم

احمد بن عبدالعزیز قطان، سفیر عربستان در مصر و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب تاکید کرد پیام نشست فوق العاده شورای اتحادیه عرب، که امروز با حضور نمایندگان دائم این اتحادیه و به ریاست وی برگزار شد، اعلام همبستگی با رئیس جمهور، دولت و ملت مصر در برابر اقدام تروریستی بزدلانه در مسجد «الروضه» در شمال «سینا» بود.

قطان این سخنان را در نشست خبری مشترک با یاسر العطوی نماینده دائم مصر در اتحادیه عرب که در پایان نشست فوق العاده شورای اتحادیه عرب برگزار شد، مطرح کرد.

قطان گفت: همه کشورهای عربی حمله به مسجد الروضه را محکوم کردند و عربستان نیز با اعلام همبستگی با مصر تاکید کرد با دل و جان در کنار مصر ایستاده است و همه امکانات خود را در جهت حمایت از تلاش های مصر برای مبارزه با تروریسم به کار خواهد گرفت. وی تصریح کرد حرف باید با عمل همراه باشد و کشورهایی که‌‍‌‍ همبستگی خود را اعلام و اقدامات تروریستی را محکوم می کنند، نباید به این جنایات ادامه دهند.

قطان گفت: هر یک از کشورهای عربی یا غیر عربی که از تروریسم حمایت مالی می کند و به تروریست ها پناه می دهد و تروریسم یا افراطی گری را رواج می دهد باید سر عقل بیاید و چنین کشورهایی جایی در بین ما ندارند.

یاسر العطوی، نماینده دائم مصر در اتحادیه عرب نیز از حمایت کشورهای عربی از تصمیم شورای اتحادیه عرب در نشست فوق العاده امروز، که در راستای حمایت از مصر در مبارزه با تروریسم تشکیل شد، تقدیر و تشکر کرد.

العطوی گفت: در این نشست بر لزوم بسیج تلاش ها برای اتخاذ همه تدابیر در همه زمینه ها برای مبارزه همه جانبه با تروریسم و مقابله با انواع گروه های تروریستی تاکید شد.

وی افزود حمله به مسجد الروضه در شمال سینا حادثه جانسوزی بود. شماری از نیروهای مسلح و غیرنظامیان مصر قربانی شده اند. مصر تا آخر به تلاش های خود برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد و کشورهای عربی با مواضع خود از موضع مصر در مبارزه با تروریسم حمایت کردند.