به گزارش فارس به نقل از آسوشیتد پرس نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا طرح بودجه نظامی این کشور را نیز تصویب کردند که شامل گسترش تحریم های اقتصادی بر ضد ایران، تعلیق بخشی از کمکهای مالی آمریکا به پاکستان بوده است .

بر اساس این گزارش طرح ۶۶۲ میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا با ۲۸۳ رای مثبت در برابر ۱۳۶ رای مخالف تصویب شده است. سنای آمریکا نیز پیش از این طرح مشابهی را تصویب کرده بود.

ابلاغ تحریم بانک مرکزی ایران به وسیله آمریکا پس از امضای مصوبه کنگره به وسیله باراک اوباما صورت خواهد گرفت، تحریم بانک مرکزی ایران با هدف فشار بر این کشور برای به اجرا گذاشتن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و توقف غنی سازی اورانیوم انجام می شود.

کانادا و چند کشور اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز مبادلات مالی و سرمایه گذاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران را تحریم کرده اند، ژاپن نیز به تازگی ۱۰۰ نفر و شرکت ایرانی را در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

علت قرار گرفتن این متمم ها در بودجه نظامی آمریکا تسریع در تصویب آنها و دور زدن موانع احتمالی در کمیته های تخصصی دو مجلس بوده است.

مقام های دولت آمریکا پیش از این نگرانی هایی را درباره تاثیر منفی تحریم بانک مرکزی ایران بر بازار جهانی نفت ابراز کرده بودند، ولی نمایندگان کنگره با ایجاد تغییراتی در پیش نویس این مصوبه، سعی کردند از تاثیر منفی آن بر قیمت نفت بکاهند.

بر اساس یکی از طرح ها که با رای موافق ۴۱۰ نماینده در برابر ۱۱ رای مخالف به تصویب رسید، آمریکا بانک مرکزی ایران را تحریم می کند و تحریم های پیشین خود بر صنایع نفت و گاز این کشور را شدت می بخشد، مصوبه دیگر مجلس نمایندگان آمریکا نیز که با ۴۱۸ رای موافق در برابر دو رای مخالف تصویب شد، مجازات هایی را برای افراد و کشورهای طرف معامله با برنامه های تسلیحاتی ایران، سوریه و کره شمالی در نظر گرفته است.

اریک کانتور رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان پس از تصویب این طرح ها گفت: این دو مصوبه به طور قابل توجهی تحریم های موجود علیه ایران را شدت می بخشد و به رئیس جمهور اختیارات بی سابقه ای را برای اعمال تحریم های شکننده بر اقتصاد این کشور می دهد .