اسرائیل جنگ با حزب‌الله لبنان را شبیه‌سازی کرد

فرمانده یگان نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی که در این رزمایش شرکت کرده است، در این باره گفت آن‌ها سناریو‌های کلی را که ممکن است در هر جنگی رخ دهد، شبیه سازی کردند. وی اذعان کرد کوه‌ها و جنگل‌های قبرس تا حدی شبیه کوه‌ها و جنگل‌های لبنان است که مقر گروه حزب الله است.

فرمانده یگان نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی افزود: دو یگان دیگر که یکی از آن‌ها مسئول هواپیما‌های بدون سرنشین کوچک است، نیز به همراه یگان‌های نیرو‌های ویژه دیگر در این تمرین نظامی شرکت کردند. نظامیان قبرس هم در بخش عمده این رزمایش مشارکت داشتند.

همچنین بنا بر اعلام یکی از مقامات بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، نیروی هوایی اسرائیل روزانه جنگنده‌های متعددی را به قبرس اعزام کرد تا خلبانان زیادی با پرواز بر فراز منطقه‌ای جدید، فرصت آزمودن مهارت‌های خود را داشته باشند. این خلبانان بر فراز منطقه‌ای ناآشنا پرواز می‌کردند که ناوبری و فرود در آن دشوار است.

ماه ژوئن حدود ۵۰۰ نظامی از یک یگان دیگر، به همراه نمایندگانی از یگان‌های نیرو‌های ویژه دیگر برای شرکت در رزمایشی مشابه به قبرس اعزام شدند. جنگنده‌های اسرائیلی نیز در تمرین نظامی ماه ژوئن شرکت کردند، اما آن بار در طول کل رزمایش، تعدادی مشخص از خلبانان در آنجا بودند. در حالی که به گفته مقام مزبور، در رزمایش این هفته، جنگنده‌ها و بالگرد‌ها هر روز به قبرس پرواز می‌کردند و به اسرائیل باز می‌گشتند و به این ترتیب خلبانان بیشتری فرصت شرکت در رزمایش را پیدا کردند.

در این تمرین نظامی از جنگ‌افزار‌های مختلف، از جمله جت‌های جنگنده، بالگرد‌های حمل و نقل، هواپیما‌های باری C-۱۳۰ و C-۱۳۰J، هواپیما‌های بدون سرنشین، و جنگنده‌های دیگر استفاده شد. نظامیان صهیونیست و قبرسی شرایط جنگی و سناریو‌های مختلف، از درگیری داخل ساختمان‌ها گرفته تا راه پیمایی‌های طولانی در کوه‌ها را شبیه سازی کردند.