ایرنا به نقل از پایگاه خبریام. اس. ان. بی. سی: نتایج آخرین سرشماری در امریکا نشان میدهد طبقه متوسط در این کشور به دلیل بالا بودن بیکاری و کم رنگ شدن برنامههای تضمین امنیت مالی مانند بن خرید مواد غذایی، کوچک شده است.

آمارهای جدید نشان می‌دهد در سالهای اخیر کاهش سطح دستمزد طبقه متوسط، به سطح زندگی میلیون‌ها کارگر و خانواده آن‌ها صدمه زده است.

بر اساس داده‌هایی که با اجرای یک برنامه مکمل توسط مرکز آمار امریکا به دست آمد، حدود ۹۷ میلیون و ۳۰۰ هزار امریکایی جزو طبقه کم درآمد طبقه بندی می‌شوند که درآمد آن‌ها ۱۰۰ الی ۱۹۹درصد درآمد طبقه فقیر است.

برنامه مکمل یاد شده برای فراهم آوردن تصویر کاملتری از فقر اجرا شده بود.

با احتساب ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفری که به زیر خط فقر سقوط کرده‌اند و فقیر محسوب می‌شوند، تعداد فقرا در این کشور ۱۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که ۴۸ درصد جمعیت امریکا را شامل می‌شود.

تعداد فقرا اکنون چهار میلیون نفر از سال ۲۰۰۹ بیشتر است.

به اعتقاد پروفسور «شلدون دنزیکر» استاد دانشگاه می‌شیگان امریکا که موضوع فقر را به صورت تخصصی مطالعه می‌کند، واقعیت این است که چشم انداز آینده برای فقرا و طبقه‌ای که سطح زندگی آن‌ها نزدیک به فقرا است، بسیار غم انگیز است.

وی می‌گوید: چنانچه کنگره و دولت به سیاست‌های انقباضی ادامه دهند، می‌توان انتظار داشت که شمار فقرا و خانواده‌های کم درآمد در چند سال آینده افزایش یابد.

روبرت رکتور یک محقق ارشد که با هریتج فوندیشن گروه مشاوران محافظه کاران امریکا همکاری میکند گفت: شکی نیست که رکود، بسیاری از مردم را از کار بیکار کرده و درآمدها کاهش پیدا کرده است.