به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری روزنامه الفجر مصر، در جریان حمله نیروهای امنیتی مصر به تحصن کنندگان در برابر ساختمان نخست وزیری مصر تاکنون ۱۰ نفر به شدن زخمی شده اند.

بر این اساس، شب گذشته قاهره بار دیگر شاهد ناآرامیهای بود که طی آن نیروهای امنیتی با یورش به تحصن کنندگان در برابر ساختمان نخست وزیر با شدت هر چه تمام تر معترضان را متفرق کردند.

گفته می شود نیروهای امنیتی از شب گذشته تا کنون در برابر ساختمان نخست وزیری کمربند امنیتی ایجاد کرده تا از تجمع مجدد مردم در برابر آن جلوگیری کنند.


تصاویری از اعتراضات اخیر

از سوی دیگر، منابع آگاه از بازداشت " محمد السید " فعال سیاسی مصر و وبلاگ نویس عضو جنبش جوانان ششم آوریل خبر می دهند. بر این اساس نیروهای امنیتی مصر، وی را به اتهام تحریک مردم به تحصن در برابر ساختمان نخست وزیری دستگیر کرده اند.

مردم معترض در اعتراض به دستگیری این فعال سیاسی در برابر ساختمان پارلمان حضور پیدا کردند و شعارهایی را علیه شورای نظامی حاکم بر این کشور سر دادند. شعار " شلیک هر گلوله ما را قویتر می کند " و " حکومت نظامیان باید سرنگون شود " از جمله این شعارها بود.

پایگاه اینترنتی روزنامه الیوم السابع مصر نیز با انتشار تصاویری از درگیریهای شب گذشته قاهره از تعقیب و گریزنیروهای امنیتی و تحصن کنندگان در برابر ساختمان نخست وزیر خبر داد و نوشت: در نهایت نیروهای امنیتی توانستند خیابان منتهی به ساختمان نخست وزیری را از حضور تحصن کنندگان تخلیه کنند.

گفته می شود نیروهای امنیتی در این درگیریها از شلیک تیرهوایی نیز استفاده کرده اند، اما بیش از ۳۰۰ نفر از حاضران در تجمع همچنان به حضور خود در دیگر مناطق نزدیک به ساختمان نخست وزیری ادامه می دهند.

خاطر نشان می شود شورای عالی نیروهای مسلح به فرماندهی "ژنرال طنطاوی" پس از سقوط رژیم مبارک عهده دار اداره امور مصر است که این مسئولیت تا نیمه های سال ۲۰۱۲ و انتخاب رئیس جمهوری مصر نیز ادامه خواهد داشت.