واکنش فلسطین به سفر هیات بحرینی به اسرائیل

داوود شهاب مسئول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین سفر یک هیئت بحرینی به سرزمین‌های اشغالی را که به‌صورت علنی انجام شد، محکوم کرد.

وی افزود: سفر این هیئت بحرینی به اسرائیل به‌منزله خروج از ارز‌ش‌های اسلامی و عربی است که در سایه انتفاضه‌ای که در مخالفت با تصمیم آمریکا درباره قدس شعله‌ور شده، صورت گرفته است.

 شبکه 2 تلویزیون اسرائیل پیش از این اعلام کرد که یک هیئت بحرینی برای سفری 4روزه و دیدار با مقام‌های اسرائیلی وارد سرزمین‌های اشغالی شده است. این سفر در شرایطی انجام شده که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شهر قدس را به‌عنوان پایتخت اسرائیل به‌رسمیت شناخته و این مسئله با مخالفت گسترده بین المللی روبه‌رو شده است.

این هیئت که ظاهراً با دستور حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین به اسرائیل فرستاده شده، شامل مقام‌های مذهبی است و قرار است با مقام‌های اسرائیلی در شهر تل‌آویو دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، این هیئت بحرینی بعد از گشت‌وگذار در محله قدیمی قدس قصد ورود به محوطه مسجدالاقصی را داشت که شهروندان فلسطینی مانع رسیدن این هیئت به الاقصی شدند.

شاه بحرین در ماه سپتامبر در جریان سفر به لس‌آنجلس در مراسمی که از سوی یک مرکز یهودی به‌مناسبت نسل‌کشی یهودیان برگزار شده بود، شرکت کرد.