سنگ‌اندازی آمریکا در عملیات‌های ضد داعش

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد این گروه عملیات وسیعی را علیه داعش در شهرستان خوگیانی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان آغاز  کرده بودند که با واکنش نیروهای آمریکایی و افغان روبرو شدند.

در این بیانیه آمده است: در یک هفته گذشته که داعش به شهرستان خوگیانی حمله کرده است نیروهای آمریکایی و افغان هیچ واکنشی نشان ندادند. اما زمانی که طالبان علیه داعش وارد عمل شدند از سوی نیروهای آمریکایی و افغان هدف قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، طالبان مناطق «ادور»، «خوگیانو» و «سورداگ» را از وجود گروه داعش در این شهرستان تصفیه کرده اما به دلیل حمله نیروهای آمریکایی و افغان عملیات این گروه مختل شده است.

طالبان تاکید کرده است که نیروهای خارجی و دولت افغانستان، داعش در این کشور را حمایت می‌کنند.

در این بیانیه از سازمان ملل خواسته شده است تا کشورهای غربی را برای توقف پروژه داعش در افغانستان تحت فشار قرار دهد.

پیش از این نیز طالبان با اشاره به اظهارات احزاب اپوزسیون دولت در گردهمایی قندهار تصریح کردند که داعش را مقامات افغان و خارجی ایجاد کرده‌اند.

این نخستین گزارش حمایت نیروهای آمریکایی از داعش در برابر طالبان نیست. پیش از این نیز بارها نمایندگان و مقامات محلی افغان درمورد حمایت نیروهای آمریکایی از گروه تروریستی داعش دست به افشا گری زده‌اند.

چندی پیش «لالی حمیدزی» نماینده ولایت قندهار در پارلمان افغانستان اظهار داشت :«معصوم استانکزی» رئیس اداره امنیت ملی افغانستان «مسئول پروژه داعش» است.