اظهارنظر سخنگوی کرملین درباره پیام های توئیتری ترامپ

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت تمام پیام‌هایی که در صفحه کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توییتر منتشر می‌شوند به عنوان اظهارات رسمی سیاسی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گزارش داده می‌شوند.

پسکوف روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «من نمی‌توانم درباره اقدامات رئیس جمهور آمریکا اظهارنظر کنم؛ اما در هر حال، هر پیامی که در صفحه کاربری رسمی دونالد ترامپ منتشر شود در مسکو به عنوان اظهارات رسمی رئیس جمهور آمریکا شناخته و همراه با اظهارات دیگر سران کشورهای جهان، به رئیس جمهور پوتین گزارش داده می‌شود.»

سخنگوی کرملین افزود ولادیمیر پوتین حساب کاربری توییتر شخصی ندارد و تمایلی به ایجاد این حساب کاربری نیز ندارد.

این اظهارات سخنگوی کرملین در حالی بیان شده است که به تازگی نیویورک تایمز گزارش داده است ترامپ به شدت جذب تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی شده است به طوری که رئیس جمهور آمریکا بخش عمده‌ای از زمان خود را صرف پیام گذاشتن در صفحه کاربری خود در توییتر و حتی ارسال پیام‌ها در ساعت 6 صبح و هنگامی که همچنان در رختخواب است، می‌کند.

پس از انتشار این گزارش از سوی نیویورک تایمز، ترامپ نه در قالب بیانیه بلکه در یک پیام توییتری (!)، آن را «دروغ» خواند.

در اواخر ماه نوامبر، ترامپ از ترزا می، نخست وزیر انگلیس، که نسبت به بازنشر فیلم‌های اسلام هراسانه در صفحه کاربری رئیس جمهور آمریکا در توییتر واکنش نشان داده بود، به شدت انتقاد کرد. با این‌حال، کاربران این شبکه اجتماعی به سرعت دریافتند رئیس جمهور آمریکا به اشتباه، ترزا میِ دیگری را خطاب قرار داده است! چند دقیقه پس از ارسال این پیام، ترامپ آن را حذف کرد و بار دیگر آن را با اشاره به شخص ترزا می منتشر کرد.