عبارت سال 2017 مشخص شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفید بارها این عبارت را در حملات توئیتری خود علیه رسانه های منتقد به کار برده است. کاربرد عبارت «اخبار جعلی» طی ماه های اخیر افزایش چشمگیری داشته و موجب شده واژه های محبوب در نروژ به حاشیه رانده شوند.

«اولی ویج»، از محققان شورای زبان نروژ درباره انتخاب این عبارت گفت: «اخبار جعلی» عبارت جدیدی نیست ولی از آنجا که طی یک سال گذشته بارها از سوی رئیس جمهور آمریکا استفاده شده  به واژه ای پرتکرار تبدیل شده است. این واژه بیشترین کاربرد را در میان نامزدهای انتخابات عمومی نروژ نیز داشته است. عبارت «اخبار جعلی» انعکاس دهنده کارزاری برای انتشار اخبار حقیقی در مناظرات عمومی، به شکل کاملا جدیدی در نروژ و جهان است.

یکی دیگر از کارشناسان شورای زبان نروژ بر این باور است که عبارت «اخبار جعلی» در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا توجه بسیاری را در عرصه بین المللی به خود جلب کرد و همین باعث گسترش کاربرد این واژه شده است. با این حال، رئیس جمهور آمریکا در به کاربردن این واژه، زیاده روی کرده و این واژه در مدت زمان کوتاهی معروف شده است. 

کاربرد عبارت «اخبار جعلی» در سال 2016 تا 365 درصد افزایش یافت و در 4450 مقاله مورد استفاده قرار گرفت. این واژه در سال 2015 فقط 661 مرتبه استفاده شد.

این کارشناس معتقد است مطرح شدن این واژه در مدت زمان کوتاه، می تواند به نابودی آن نیز منجر شود و رئیس جمهور آمریکا عامل از بین رفتن آن خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در طول رقابت های انتخاباتی و پس از ورود به کاخ سفید بارها عبارت «اخبار جعلی» را برای حمله به رسانه های مخالف خود به کار برد.