انتقاد از محتوای سخنرانی محمود عباس

«محمد رشید» مشاور «یاسر عرفات» رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین به متن سخنرانی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول انتقاد کرد.

رشید در صفحه توییتر خود نوشت: ابومازن (محمود عباس) در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول فهرستی از مطالبات خود را از کشورهای جهان بیان کرد که یکی از مهم ترین آن قطع روابط با اسرائیل و تحریم اقتصادی آمریکا بوده است، اما از هیچ تصمیم جدی و قاطع فلسطینی خبر نداده و به عباراتی چون، بررسی خواهیم کرد، بازبینی خواهیم کرد و ادامه خواهیم داد اکتفا کرده است.

مشاور رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین این پرسش را از محمود عباس نیز پرسیده است که وقتی خودت کاری را نمی خواهی انجام دهی چگونه از جهان انتظار داری که برای تو چنین کاری را انجام دهند.

پیشتر سید حسن نصرالله هم به فلسطینی ها توصیه کرده بود که در خط مقدم مقابله با اسرائیل و آمریکا باشند و کوتاهی آنها در مقابله با رژیم اشغالگر قدس، حمایت کردن دیگران از پرونده فلسطین را زیر سوال می برد.

امروز نشستی فوری با حضور برخی سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله حسن روحانی رئیس جمهور ایران،  در استانبول برای بررسی پیامدهای تصمیم اخیر دونالد ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برگزار شده بود.