متحد بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا: ترامپ سقوط می‌کند

یکی از متحدان دیرینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دردسرهایی را که دولت وی به زودی با آن‌ها روبرو خواهد شد، پیش‌بینی کرده است.

راجر استون، استراتژیست سیاسی و متحد بزرگ ترامپ گفت مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید که تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه در پرونده احتمال تبانی ترامپ و روسیه، و نیز اتهامات آزار جنسی به رئیس جمهور آمریکا، گریبانگیر وی شود.

وی در گفتگو با مجله «ونیتی فر» گفت: «اینکه مولر اتهاماتی را به ترامپ وارد خواهد کرد، به صورت آزاردهنده‌ای آشکار است.» او افزود: «نظریه اصلی این است که مولر وی را متهم می‌کند و به نظر می‌رسد تنها افرادی که از این مسئله آگاهی ندارند، وکلای ترامپ و شخص رئیس جمهور هستند.»

راجر افزود این‌که اعضای کابینه ترامپ، از جمله نیکی هیلی، فرستاده آمریکا در سازمان ملل، در حال پشت کردن به وی هستند نیز می‌تواند گواهی بر این ادعا باشد. هیلی در مصاحبه‌ با شبکه سی بی اس گفت باید صدای 19 زن که ترامپ را به آزار جنسی متهم کرده اند، «شنیده، و به وضع آن‌ها رسیدگی شود.» پس از آن، دو منبع که نام آن‌ها فاش نشده است به آسوشیتد پرس اعلام کردند رئیس جمهور آمریکا از اظهارات هیلی خشمگین شده است.

راجر گفت: «نیکی هیلی از پشت به ترامپ خنجر زد.»

راجر همچنین گفت در حال جمع‌آوری وقایع سیاسی مختلفی است که ریاست جمهوری ترامپ را درگیر خود کرده است و قصد دارد آن‌ها را در کتابی به نام «سقوط ترامپ» بگنجاند. وی گفت این نخستین کتاب از سری کتاب‌هایی خواهد بود که وی درباره ترامپ منتشر خواهد کرد. راجر افزود این کتاب هم اکنون در حال تکمیل است.

با این‌حال، به نظر می‌رسد این متحد دیرینه ترامپ نیز از پشت به او خنجر زده است. وی سابقه‌ای طولانی در تبلیغ برای خود دارد و کتاب‌های بسیاری با مضمون تئوری توطئه منتشر کرده است.

استون در سال 2015 از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بیرون رفت. با این‌حال، گزارش‌های ضد و نقیضی درباره کناره گیری وی و یا اخراج او از ستاد انتخاباتی ترامپ مطرح شده است. واشنگتن پست در مطلبی نوشته است مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ باور داشته اند استون «خواستار جلب توجه برای خود، و نه ترامپ» بوده است.

این در حالی است که استون یک ماه گذشته، در یک جلسه غیرعلنی مجلس نمایندگان آمریکا درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا شرکت کرد. وی قانون‌گذاران آمریکایی را به بزرگنمایی اتهامات توطئه میان ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه، و «انتشار اکاذیب، تحریفات و عقاید اشتباه» متهم کرد.

با اینکه ممکن است استون همچنان باور داشته باشد اتهامات علیه رئیس جمهور آمریکا، «جعلی» است، وی اعلام کرده است در کتاب خود خواهد نوشت مسائل بیش از آنکه ترامپ بتواند تصور کند، برای وی خطرناک می‌شود.

استون گفت: «امیدوارم این کتابی باشد که هرگز مجبور به انتشار آن نشوم. من فکر می‌کنم حقیقت درباره بد بودن شرایط به ترامپ توضیح داده نمی‌شود.»