سخنان مکرر مقامات آمریکایی درباره قدس، غیرقانونی است

نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت سخنان مکرر مقامات آمریکایی درباره قدس، غیرقانونی و تقویت کننده اشغالگری است. وی تلقی شدن «دیوار ندبه» به عنوان بخشی از اسرائیل را به معنای خارج شدن کامل دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از روند صلح دانست.

ابوردینه صبح روز شنبه در بیانیه ای در پاسخ به اظهارات مقامات کاخ سفید که گفتند آمریکا دیوار ندبه را بخشی از اسرائیل می داند، اعلام کرد «هیچ تغییری را در مرزهای شرق قدس اشغالی در سال 1967 نخواهیم پذیرفت». وی افزود «این موضع آمریکا بار دیگر نشان داد دولت کنونی آمریکا به طور کامل از روند صلح خارج شده است».

ابوردینه در این بیانیه افزود، «ادامه یافتن این سیاست آمریکا چه در زمینه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل یا انتقال سفارت آمریکا به این شهر یا اظهار نظر یکجانبه درباره مسائلی که به حل و فصل نهایی مناقشه مربوط می شود، همگی مغایر با قوانین بین المللی و در جهت تحکیم اشغالگری است و از نظر ما مردود و غیرقابل قبول و محکوم تلقی می شود».

شایان ذکر است ترامپ روز ششم دسامبر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر موافقت کرد. این اقدام واکنش کشورهای عربی و اسلامی و اروپایی را به دنبال داشت که این اقدام را نقض آشکار قطعنامه های بین المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی دانستند.