تنها راه خروج اقلیم کردستان از بحران سیاسی از نگاه بارزانی!

«مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز شنبه اعلام کرد که برگزاری انتخابات می تواند راه مناسبی برای حل بحران اقلیم کردستان باشد.

بارزانی که بعد از بحران برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق دیگر ریاست اقلیم را برعهده ندارد در دیدار با اعضای پارلمان و شماری از چهره های سیاسی حزب دموکرات کردستان در منطقه بادینان گفت: تنها راه مناسب برای حل بحران سیاسی موجود در اقلیم کردستان برگزاری انتخابات است.

وی که خود دو سال به صورت غیر قانونی ریاست اقلیم کردستان را برعهده داشته تأکید کرده که همزیستی مسالمت آمیز میان جریان ها و ادیان در اقلیم کردستان ضروری است و باید وضع به همین صورت باقی بماند و تعادل در حقوق و جایگاه های سیاسی در میان همه جریان های سیاسی در اقلیم کردستان رعایت شود.

بارزانی گفت که مردم اقلیم کردستان برخورد خشونت آمیز و زبان قدرت را نمی پذیرد و افزود: برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عامل شکل گیری مشکلات فعلی اقلیم نبوده بلکه مشکلات موجود سبب شد تا ما به سوی برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: آنهایی که ادعای دفاع از قانون اساسی را دارند خودشان افرادی هستند که قانون اساسی را بر اساس میل و خواست خود تفسیر می کنند و عاملان اساسی نقض قانون به شمار می آیند.